वामपन्थी अर्थनीति : नेपालको गरीबीको मुख्य कारण | Khabarhub Khabarhub

वामपन्थी अर्थनीति : नेपालको गरीबीको मुख्य कारण



नेपालमा कम्युनिष्टहरुको प्रभाव किन यति बढी छ ? यसको सोझो जवाफ हो, यहाँ गरीबहरुको संख्या धेरै हुनु हो । नेपालमा गरीबहरुको संख्यामा कमी नआउन्जेलसम्म कम्युनिष्ट पार्टीको जनसमर्थनमा पनि कमी आउने छैन । नेपालबाट गरीबी हटोस् तथा बेरोजगारीको समस्या नरहोस् भन्‍ने चाहना देशका कम्युनिष्टहरुको हुनै सक्दैन।

उत्तरी छिमेकी चीनको अर्थनीतिबाट वामपन्थी विचारधारा गायब भएको चार दशकभन्दा पनि बढी भइसकेको छ । भारतको पश्‍चिम बङ्गालबाट पनि कम्युनिष्ट नीतिको विदाइ भएको डेढ दशकभन्दा बढी भइसकेको छ तर नेपालको अर्थनीतिमा यहाँका कम्युनिष्टहरुको वर्चस्व र प्रभावमा कमी आएको छैन । बरु झन् बलियो हुँदै गएको छ ।

नेपालको सत्ता र राष्ट्रिय अर्थव्यवस्थामा कम्युनिष्ट पार्टी र तिनका नेताहरुको निरन्तर र बलियो प्रभाव भए पनि त्यसको उपयोग राष्ट्रिय गरीबीलाई कम पार्नमा भएको छैन । बरु शक्तिकेन्द्र र सत्तामा पुग्न दुरुपयोग मात्रै भएको छ ।

दलाल पूँजीवादको चर्को नारा दिएर उद्योगधन्दा देशमा फस्टाउन नदिने नेपालका कम्युनिष्टहरु उत्तरी छिमेकी चीनबाहेक विश्‍वका अन्य देशको लगानीलाई पनि भित्रिन नदिने र देशमा गरीबी एवं बेरोजगारीलाई कम हुन नदिई केबल इर्ष्या, द्बेष, घृणा एवं प्रतिशोधको भरमा राजनीति गर्ने कामलाई निरन्तरता दिँदै आएका छन् ।

वि.सं. २०५० सालतिर अरुण जलविद्युत परियोजनाको निर्माणको विषय चर्चामा आएको थियो ।

यो परियोजनालाई एसियाली विकास बैंकले सहयोग गर्ने भनिएको थियो । नेकपा एमालेका नेताहरुले अरुण परियोजना आए हाम्रो राष्ट्रिय स्वाभिमानमाथि आँच आउने भन्दै सडकदेखि सदनसम्म यसको चर्को विरोध गरे ।

फलस्वरुप त्यो परियोजना सञ्चालनमा नै आउन पाएन । र, नेपालले १९ घण्टासम्म लोडसेडिङ भोग्नुपर्ने अवस्था उत्पन्‍न भयो ।

एकहजार मेगावाटको उक्त परियोजना समयमै निर्माण सम्पन्‍न भएको भए देश दुई दशकअघि नै लोडसेडिङबाट मुक्त भई अहिले बिजुलीको निर्यात गरिरहेको हुने थियो ।

बिजुली भएको ठाउँमा गरीबी हुँदैन । किनभने यसले धेरै रोजगारको अवसर पनि सिर्जना गर्दछ । २ वर्षअघि मात्रै अरुण तेस्रो जलविद्युत परियोजना निर्माणको ठेक्का त्यही नेकपा एमाले सरकारको पालामा भएको हो ।

एमालेको अनावश्‍यक अडानका कारण देशमा गरीबी एवं बेरोजगारीको दरमा निकै वृद्धि भएको हो ।

के नेकपा एमाले यसको निम्ति नेपाली जनतासँग क्षमा माग्न सक्दछ ?

नेकपा माओवादीको दश वर्षे सशस्त्र संघर्षका कारण झण्डै १७ हजार नेपालीले ज्यान गुमाउनु पर्‍यो । देशले खर्बौँको आर्थिक क्षति भोग्नुपर्‍यो । अनेकौँ भौतिक संरचना ध्वस्त पारिए ।

माओवादीलाई चन्दा दिने उद्योगहरुले जथाभावी आफ्नो उत्पादनको मूल्य तोक्न थाले । जिल्लाभरका जग्गाधनीहरु पलायन गरेर सदरमुकाम पुग्ने गरेका कारण जिल्लाका धनीहरु जिल्ला सदरमुकाममा खुम्चिन थाले ।

उनीहरू देशका महत्‍वपूर्ण शहरहरुमा र काठमाडौँमा केन्द्रित भए । यसले गर्दा गाउँघरमा झन गरीबी एवं बेरोजगारी बढाउने काम भयो । उद्योगपतिहरु पनि निजी अस्पताल, बैंक, स्कुल, क्याम्पस र हाउजिङ कम्पलेक्स एवं मालको निर्माणमा पूँजी लगाउन थाले ।

विगत १५ वर्षदेखि त नेकपा आओवादी केन्द्र पनि सरकार र सत्ताकै वरिपरि छ तर तुलनात्मक रुपमा देशमा गरीबी बढे्कै छ । नेपालका गाउँ मात्र होइन, शहरबाट पनि वैदेशिक रोजगारका लागि गरीब युवा लाखौँको सङ्‍ख्यामा विश्‍वका अनेक देशमा पुग्ने क्रम शुरु भयो । माओवादीको सशस्त्र संघर्षपछि देशमा गरीबी र बेरोजगारी तीव्र गतिमा बढेको छ ।

राष्ट्रियता र स्वाभिमानको नारा दिने केही संकिर्ण मानसिकताका नेपालीहरु अफगानिस्तान, लेबनान, लिबिया र इराकजस्ता गरीब देशमा समेत रोजगारीका लागि पुग्ने नेपालीहरुको अवस्थाबाट चिन्तित र पीडित किन छैनन् ?

जब कुनै नेपाली महिला विदेशबाट फर्किँदा आफ्नो कोखमा अवैध सन्तान बोकेर नेपाल फर्किन्छिन्, त्यतिबेला राष्ट्रिय स्वाभिमानको कुरा किन आउँदैन ? दिनहुँ युवाको शव काठको बाकसमा कोचिएर त्रिभुवन अन्तर्राष्ट्रिय विमानस्थलमा आउँछ, त्यतिबेला हाम्रो राष्ट्रिय स्वाभिमान, राष्ट्रियता र राष्ट्रिय गौरवमाथि आँच किन आउँदैन ?

अहिले अफगानिस्तानमा तालिबानको शासन छ । विगत ६ महिनादेखि अफगानिस्तामा रहिरहेका नेपालीहरुको अवस्था कस्तो होला ? सहजै कल्पना गर्न सकिन्छ ।

गरीबको हितका लागि हतियार उठाएको हुँ र संघर्ष गर्छु भन्‍ने दाबी गर्न नेकपा माओवादी केन्द्रका अध्यक्ष पुष्पकमल दाहाल ‘प्रचण्ड’ र तिनका नेताहरुको सामाजिक एवं राजनीतिका जीवनशैलीले नै तीनको भनाइ र गराइबीच रहेको फराकिलो खाडललाई चित्रण गरिरहेको छ ।

वि.सं. २०४६ सालको परिवर्तनपछि नेपालमा कम्युनिष्ट विचारका जति पनि नेता प्रधानमन्त्री र मन्त्री भए ती सबैले आफ्नो पार्टीको आर्थिक नीति समाजवादी वा जनवादी हुने घोषणा गरेका थिए । तर, नेपालको अर्थ व्यवस्था न कहिले समाजवादी थियो न त भविष्यमा नै समाजवादी अर्थ व्यवस्था हुने सम्भावना छ ।

नेपालमा समाजवादी अर्थ व्यवस्थाको अभ्यास हुने छ भनी विश्‍वास गर्नु जनस्तरमा भ्रम हो भने नेताहरुको लागि झुट बोलेर चुनाव जित्‍ने अस्त्र मात्र हो ।

भारत र चीनजस्ता विश्‍वका दुई शक्तिशाली देशको बीचमा अवस्थित नेपालले समाजवादी अर्थनीति लागु गर्ने कुरा गर्नु ठट्टाबाहेक अरु केही पनि होइन ।

चीनले चार दशक अघि नै पूँजीवादी आर्थिक नीतिलाई आत्मसात् गरिसकेको हो । भारतको अर्थव्यवस्था पनि पूँजीवादी नै हो । भारत र चीनसँग आयात निर्यात व्यापार गर्ने नेपालले समाजवादी अर्थव्यवस्था कसरी लागू गर्न सक्दछ ?

समाजवादी अर्थ व्यवस्था न नेपालको लागि न गरीब नेपालीकै हितका लागि उपयोगी छ ।

नेपालमा समाजवादी अर्थव्यवस्थाको नारा केबल नेपालका कम्युनिष्ट नेताहरुको लागि चुनावी राजनीतिक नारा मात्रै साबित भएको छ ।

यस नाराले चुनावमा सफलता दिलाउँछ । नेपालका कतिपय कम्युनिष्ट नेताहरुमाथि पनि अर्बौ रुपैयाँको भ्रष्टाचार गरेको आरोप लाग्दै आएको छ । नेपालमा सबै दलका नेताहरु भ्रष्टचारमा सामेल छन् । तसर्थ, सबैले एक अर्कालाई जोगाइरहेको अवस्था छ ।

हुन त नेपाली काँग्रेस पनि आफूलाई समाजवादी अर्थ व्यवस्थाकै पक्षधर बताउँदै आएको छ जबकि, व्यवहारमा उसले पनि पूँजीवादी आर्थिक नीतिलाई नै आत्मसात् गरेको छ ।

नेपालका वामपन्थी नेताहरु अर्थनीतिको सवालमा अन्योलको अवस्थामा छन् । तिनको अर्थनीति राष्ट्रहितमा हुँदै होइन । केवल राजनीतिक हितमा केन्द्रित छ ।

नेपालका साम्यवादी दलहरूको सबैभन्दा ठूलो समस्या भनेको धरातलीय यथार्थको सूक्ष्म विश्लेषण नै नगरी केवल सबै समस्याको साम्यवादी तरिकाले समाधान खोज्नु हो । जुन सम्भव नै छैन ।

मार्क्सवादीहरूको वैचारिक चिन्तन पनि सीमित नै हुने गर्दछ । समयको प्रवाहसँगै आफ्नो जालमा वामपन्थीहरू फस्दै गएका उदाहरण पनि पर्याप्त नै छ । आफ्ना प्रत्येक विरोधीलाई तानाशाह तथा फासिस्ट भन्नु र वामपन्थी विचारसँग असहमतलाई भारत, अमेरिका तथा पूँजीपतिहरूको एजेन्ट भएको आरोप लगाउनु नेपालका वामपन्थीहरूको परम्परा हो । उनीहरू यस कार्यमा अभ्यस्त हुन्छन् ।

मार्क्सवादी वैचारिकताको यो अस्त्र प्रहार गर्नमा कहिल्यै कम्युनिस्टहरू कन्जुस्याइँ गर्दैनन् । शायद त्यही भएर होला तिनको राजनीति पनि कहिल्यै मुठीभर बुद्धिजीवीहरूको परिधिभन्दा बाहिर आउन सकेन ।

कम्युनिस्टहरूको तानाशाहीतन्त्र बाह्य आक्रमणको मुकाबिला गर्नमा उपयोगी अवश्य पनि रह्यो तर जहाँ भौतिक बलसँग मुकाबिला गर्ने अवस्था आयो, त्यहाँ त्यो बढी प्रभावकारी साबित हुन सकेन । सामाजिक ज्ञान, दर्शन तथा सांस्कृतिक क्षेत्र यसका उदाहरण हुन् ।

सोभियत युगको सात दशकमा कुनै एउटा यस्तो कुरा सामुन्ने आएन, जसलाई आजका दिनमा मूल्यवान् भन्न सकियोस् । यसको ठीकविपरीत पुजीवादी युरोप तथा अमेरिकामा साहित्यिक, वैचारिक तथा बौद्धिक योगदानका क्षेत्रमा पनि अनेकौं उल्लेख्य स्तम्भहरू ठडिए । ‘विश्वका मजदूरहरू एक हौं’ भन्ने नारा पनि स्वीकृत भएन ।

विश्वका कुनै पनि देशमा त्यहाँका जनताले आफ्नो देश, राष्ट्रियता, भाषा, धर्म, संस्कृति, उपेक्षा गरेर वर्गीय एकता देखाउने कुरामा अभिरुचि देखाएनन् । स्वयम् कम्युनिस्ट देशहरूले पनि अवसर पाउनेबित्तिकै रूस र चीनभन्दा पृथक आफ्नो स्वतन्त्र पहिचान देखाउनमा चासो देखाएनन् ।

यति खुला इतिहासका बावजूद यदि कोही मार्कसवादमा कुनै किसिमको समस्याको समाधान खोजिरहेको छ भने त्यसमाथि दया मात्रै व्यक्त गर्न सकिन्छ । वैचारिक आडम्बर नै वर्तमान युगमा वामपन्थी राजनीतिको प्रमुख अस्त्र बन्न गएको छ ।

आर्थिक क्षेत्रमा समतावादी सत्ता असफल नै रह्यो । सफलतामा लाभ तथा असफलतामा हानीका वैचारिक कारकहरूको लोप भएका कारण त्यसमा लागेका कर्मीहरू तथा व्यवस्थापकहरूमा पनि दक्षता तथा प्रेरणाको स्रोत कमजोर हुँदै गयो ।

त्यो त रूसको विशाल प्राकृतिक सम्पदा थियो, जसको बलमा सोभियत सङ्घ जस्ता पूर्वी युरोपका देशहरूमा पनि समाजवादको नक्कली चित्रलाई ऐनकेन प्रकारेण देखाउने काम भयो । सन् १९८६–८९ घटनाले के पनि साबित गर्यो भने रूसको सहयोग एवं आशीर्वाद हट्नेबित्तिकै पूर्वी युरोपका वामपन्थी सत्ताहरू तासको महल जस्तै ढले ।

कृषि क्षेत्रमा माक्र्सवादी प्रयोगले अझ बढी विध्वंश नै गर्‍यो । किसानहरूको जमीन खोसेर सामूहिकीकरण तथा प्रशासनीकीकरणले अभूतपूर्व अकालको अवस्था उत्पन्न गरायो । सोभियत सङ्घ, चीन, दक्षिण कोरिया, उत्तरी कोरिया, कम्बोडिया, इथोपिया आदि देशमा करोडौं मानिस भोखले मरे तर शेष विश्वलाई दशकौंपछि मात्र यसको जानकारी भयो ।

कम्युनिस्ट पार्टीको शासनसत्ता अस्तित्वमा रहुन्जेलसम्म त्यसको कमीकमजोरी तथा विकृतिबारे विश्वजगत्लाई थाहा भइरहेको हुँदैन ।

जब रूसीहरूले कम्युनिस्ट शासन विघटन गर्न शुरू गरे अनि २ करोड सदस्यता भएको कम्युनिस्ट पार्टी तथा उसको विशिष्ट बल नौमेलक्लातुराले यसको कुनै विरोध गरेन । किनभने तिनमा आदर्शको कुनै मान्यता थिएन । सत्ताको निर्मम प्रयोग र विशेष अधिकारको भय एवं लोभका आधारमा मात्र ती देशहरूमा शासन चलाउने काम भयो ।

वर्गहीन राज्य, गैरदमनकारी राज्य तथा समतावादको यसको घोषित उद्देश्य क्षतविक्षत भइसकेको छ । वामपन्थको नाममा जनतालाई भ्रमित गर्ने काम मात्रै भइरहेको छ । लेनिन, स्टालिन, पोलपोर्ट आदिहरूको हिंसक शासनशैलीलाई विश्वजगत्ले बिर्सन सकेको छैन ।

वर्तमान अवस्थामा कुनै पनि देशका शिक्षित युवा कम्युनिस्ट विचारधाराप्रति सहानुभूति र समर्थन देखाउन चाहँदैनन् । नेपालमा कम्युनिस्ट पार्टीको दुई तिहाइ बहुमतको सरकार अवश्य पनि छ । तर यसलाई कम्युनिस्ट मान्ने कि नमान्ने भन्ने विषयमा स्वयम् नेपालकै वामपन्थीहरू पनि भ्रमित छन् ।

कम्युनिस्टहरूको वैचारिक आडम्बर विश्वव्यापी चर्चाको विषय रहँदै आएको छ । नेपालको अर्थव्यवस्था कस्तो हुने हो भन्‍ने सवालमा उनीहरु प्रष्ट नभए पनि नेपालको राष्ट्रिय अर्थव्यवस्थामा पकड भन्‍ने कम्युनिष्टहरुकै हो । नेपालको निम्ति मिश्रित अर्थव्यवस्था नै उपयुक्त साबित हुन सक्दछ ।

 

 

 

प्रकाशित मिति : २७ पुस २०७८, मंगलबार  ९ : १५ बजे

चितवन निकुञ्जद्वारा नियमविपरीत काम गर्ने ६५ जनालाई कारबाही

नवलपुर – चितवन राष्ट्रिय निकुञ्जले गत कात्तिक १३ देखि हालसम्म

फाल्गुनन्द गोल्डकपको तयारी पूरा

पाँचथर– पाँचथरको फिदिममा यही पुस ६ गतेदेखि सञ्चालन हुने फाल्गुनन्द

एनसेल उत्कृष्ट करदाता, ललितपुर महानगरले गर्‍यो सम्मान

काठमाडौं– एनसेल सबैभन्दा बढी कर तिरेकोमा सम्मानित भएको छ। गत

एकीकृत समाजवादीका नेताहरूको जिम्मेवारी हेरफेर

काठमाडौं– नेकपा (एकीकृत समाजवादी)ले केन्द्रीय महाधिवेशन सम्पन्न गरेको छ महिनापछि

साङ्ग्रिला डेभलपमेन्टले ३.८४ प्रतिशत बोनस दिने 

काठमाडौं– साङ्ग्रिला डेभलपमेन्ट बैंक लिमिटेडले गत आर्थिक वर्षको नाफाबाट ३.८४