मानवता दुखेको विश्व | Khabarhub Khabarhub

मानवता दुखेको विश्व


२४ चैत्र २०७६, सोमबार  

पढ्न लाग्ने समय : 5 मिनेट


0
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

यतिबेला विश्व परिदृश्य कठोरतापूर्वक महापरिवर्तनको संघारमा उभिएको छ । मानव सभ्यता महासंक्रमणको स्थितिमा छ । यो स्थिति दोस्रो विश्वयुद्धपछिको सबैभन्दा डरलाग्दो चुनौतीको हो भन्न सकिन्छ । सिङ्गो विश्वका राज्यव्यवस्था, विज्ञान र वैज्ञानिक रणभुल्लमा परेका छन् । विज्ञान अलमलिएको छ । विश्वका करोडौँ मानिस रोग, कष्ट, व्याधि, त्रास र रोदनले छटपटाएका छन् ।

संकटको यस घडीमा सबै जनसमुदाय संयमित भई आआफ्नो मनोबल उच्च बनाउनु नै सर्वोत्तम उपाय हो ।

कोरोना भाइरस अर्थात (कोभिड-१९) का कारणले विश्व तरङ्गित छ र अनगन्ती चुनौतीहरूको सामना गरिरहेको छ । यस अवस्थामा हामीले बुझ्नु जरुरी छ कि ‘जीवन र मृत्यु दुवै गौरवपूर्ण प्राकृतिक उपहार’ हुन् । कायर अनि कमजोर मनस्थितिले स्थिति नियन्त्रण हुनेवाला छैन, बरु नवचेतना जागृत गराउँदै, आत्मज्ञानसहित, हतास नभई दृढतापूर्वक जिउने लक्ष्यतर्फ अगाडि बढेमा हामी सफल हुनेछौँ ।

प्रकृतिको देन भनौँ या मानवीय दुष्कर्मको परिणाम, कोभिड-१९ मानवजीवन तहसनहस पार्दै विश्वको यात्रा गरिरहेको छ । अचम्मको कुरा यो छ कि, यो अदृश्य भाइरसका बारेमा विज्ञानले हालसम्म कुनै पनि ठोस तथ्यसहितको जानकारी दिन सकेको छैन । नियन्त्रणको विश्वसनीय प्रणाली पनि आविष्कार गर्न सकेको छैन । विश्वका वैज्ञानिक र महामारीविद्हरू अझ पनि यसको उत्पतिस्रोत, आनुवंशिक परिवर्तन, मानिसमा सर्ने माध्यम, खोपको विकास र महामारीको व्यापकताका बारेमा अनभिज्ञ छन् । अनिश्चिताका कारणले ठूलो भयको अवस्था सिर्जना भएको छ ।

यो भाइरसले विश्वभरिका झन्डै ६९ हजार मानिसको ज्यान लिइसकेको छ, लाखौँ संक्रमणको अवस्थामा छन् (लेख तयार हुँदासम्म) । संक्रमित हुने र मृत्यु हुनेको संख्या दिन प्रतिदिन बढ्दैछ । यसको पासोमा वा छायाँमा जो पनि पर्ने स्थिति छ । यसबारे कसैले ठोकुवा गरेर केही भन्न सक्ने अवस्था छैन । कोभिड-१९ यतिसम्म खतरनाक भयो कि यसको कुनै सीधा उपचार हुनसकेको छैन । त्यसैले विज्ञान पीडामा छ र संसार घोर पीडाको अवस्थामा छ ।

जुन मृत्यको डर मानवमा थियो, त्यही मृत्यु अहिले घरआँगनमा हुंकारका साथ आइरहेको छ । यो कहिलेसम्म जारी रहन्छ भन्ने आकलन गर्न सकिएको छैन । कोभिड-१९ महामारीको समस्या स्वास्थ्य क्षेत्रको मात्र नभई, जीवनदृष्टि, सामाजिक, आर्थिक र राजनीतिक प्रणालीसँग पनि जोडिन पुगेको छ ।

यसले सोझै पछिल्लो विश्वको मानवसभ्यता, राज्यव्यवस्था, मानसिक अवस्था र पारिवारिक प्रणालीलाई चुनौती दिँदै सबै प्रणालीहरूलाई नै अस्तव्यस्त बनाउँदै लगेको छ । अझ डरलाग्दो स्थिति त के भने यसले समाजमा भएको प्रेमप्रणाली र भावनाप्रणालीको संवेदनशीलता क्षीण बनाउदै ‘हामी’ बाट अलग गराउँदै छ र प्रत्येकलाई व्यक्तिगत अर्था त ‘म’ बनाउँदै छ ।

विश्वका प्रत्येक व्यक्तिले राष्ट्र र भौगोलिक सीमाको भेदभाव नगरी विश्व मानवकल्याणका लागि एकजुट भई यो भयंकर अदृश्य शत्रु पराजित गर्नुपरेको छ । यो आत्मकेन्द्रित लोभ त्याग्नु पर्ने समय हो । ‘सर्वे भवन्तु सुखिनः’ मन्त्र सबै पक्षले मनन गरी मानवहितका लागि योगदान पुर्‍याउने समय हो ।

कोभिड-१९ को प्रवृत्तिबाट हामी मानवताको नयाँ शब्दकोश बनाउन सक्छौँ । अहिले मानव समाजले दुई किसिमका दुखाइ वा पीडा भोग्नुपरेको छ । पहिलो, पीडितको दुःखाइ, भाइरसलाई पराजित गर्न परिवारजनको सामिप्यबाट अलग्गिनु पर्ने, जीवनको कठोर पीडा परिवारजनसँग बिसाउन नपाउने अवस्था । दोस्रो, आफ्नो प्रियजनलाई अलग राख्नुपर्ने परिवारजनको आक्रान्त अवस्था ।

अझ यसको अर्को दर्दनाक पक्ष छ । यो भाइरस फैलिने त्रासमा र यसको जोखिमको कारणले आफ्नो परिवारका सदस्यको र प्रियजनको अन्तिम संस्कार गर्नसमेत अनुमति छैन । परिवारको सदस्यको मृत्युको पीडामा अन्तिम श्रद्धाञ्जलि अर्पण गर्नसमेत नपाउने अवस्थाले उत्पन्न थप नकारात्मक मनोवैज्ञानिक प्रभावले सामाजिक सन्त्रास सिर्जना गर्न सक्ने सम्भावना पनि उत्तिकै छ ।

कोभिड-१९ ले करिब तीन महिनामा विश्वको सामाजिक, राजनीतिक आर्थिक प्रणालीहरूलाई विनाशको दिशामा प्रवेश गराइदिएको छ । चीनको वुहान शहरबाट शुरु भएको यो भाइरसले अहिले करिब सिङ्गो विश्व छिचोलिसकेको छ । विश्वका हरेक देशका मानिस भयावह स्थिति र त्रासमा देखिन्छन् ।

यसले केवल सामाजिक, आर्थिक, सांस्कृतिकरूपमा निरस बनाउने नभएर महामारीको प्रलयका साथ अनिकाल बढाउने र सामाजिक विचलन समेत बढाउने सम्भावना छ । त्यो सम्भावित सामाजिक कुरूपताको डिग्री अहिले नै कल्पना गर्न गाह्रो छ । यो महामारीका कारण विश्व नकारात्मक दिशातिर जाने अवस्थामा छ । यस्तो महामारीको बेला कुनै राजनीतिक प्रणालीले काम गर्दैन । आर्थिक समुन्नतिले पनि केही माने राख्दैन, कुनै कानुनले काम गर्दैन ।

यो अवस्था नै मानव सभ्यतामा सबैभन्दा ठूलो र कडा क्षति हुने संकेत हो । यो कानुन र प्रक्रियाको मूल्यांकन नगरी मानवहितमा कसरी योगदान पुर्‍याउन सकिन्छ भनेर सोच्ने समय हो । यस्तो बेलामा हामीले जिम्मेवार नागरिकको रूपमा अनुशासित हुँदै सरकारको निर्देशन र प्रणालीहरूमा सामूहिक, पारस्परिकरूपमा बुद्धिमानीपूर्वक सहयोग पुर्‍याउनुपर्छ । सकारात्मक वातावरण बनाउने सत्प्रयास गर्नुपर्छ । यसो गरेरमात्र हामीले यो कहर कम गर्न सक्छौँ ।

यो महामारीको अनिश्चितताका कारण अहिले हामी आन्तरिक र वाह्य दुवैरूपमा पूर्ण घाइते भएका छौँ । अझ यसले मानव सभ्यतामा थप अनिश्चितता सिर्जना गर्दै गयो भने हाम्रा सामाजिक, राजनीतिक, आर्थिक, धार्मिक र वातावरणीय प्रणालीको शृंखला तोडिन सक्नेछ । भयानक दुर्घटना निम्तिन सक्नेछ । शुरुमा थोरै ढिलो गर्नाले र खतराको पूर्वानुमान गर्न नसक्नाले आज यो भयको अवस्था सिर्जना भएको छ । अझ पनि अलिक टाढासम्म सोच्न सकेनौँ, छिमेकीको दुखाइ हाम्रो पनि दुखाइ हो भनेर बुझेनौँ र विश्वले अपनाएका अनुकरणीय सुरक्षाका उपायहरू यथाशीघ्र अवलम्बन गरेनौँ भने हाम्रोजस्तो गरिब देशले पीडाको पाराकाष्ठा भोग्नुपर्ने हुनसक्छ ।

अहिलेको अवस्था यस्तो छ कि कोही घरभित्र छन्, कति देश-परदेशमा यात्राका क्रममा फसेका छन् । कति आप्रवासीका रूपमा विदेशमा कोलाहलमा छन् । कति त आफ्नै देशभित्र बिरानो भएका छन् ।

कोभिड-१९ को गर्जन र यसले निम्त्याएको महामारीको कालो बादलले हाम्रो सम्पूर्ण भूमण्डल कब्जा गरेको छ । धमाधम वर्षिरहेको छ । हाम्रो हृदयलाई छियाछिया पारेको छ । भित्रभित्र अनन्तसम्म हामी डराइरहेका छौँ ।

चिन्ता यति गम्भीर भयो कि हामीले कोरोना भाइरस त्रासको सेरोफेरोभन्दा पर केही सोच्न सकेका छैनौँ । हाम्रा चालचलनको सामाजिक कुराकानी बन्द भएको छ । मानौँ, कोरोना भाइरसभन्दा अर्को केही बाँकी छैन ।

सामाजिक सञ्जालका सबै माध्यम, पत्रिका, टेलिभिजन, रेडियो, अन्य विद्युतीय सञ्चारमाध्यम र हाम्रा नियमित वार्तालापहरूमा कोरोना भाइरसका डरलाग्दा तस्वीर र सूचनाबाहेक अरू केही छैन । द्रुतगतिका कतिपय सञ्चारमाध्यमले जानी–नजानी मानवीय भावना, संवेदनशीलता र मानवताको पक्ष बेवास्ता गरेर सामाजिक भय उत्पन्न गराएका छन् । यसबाट व्यक्तिमा नकारात्मक सोच बढ्न थालेको आभास भएको छ ।

आशा छ, यो विषम परिस्थितिले मन, वचन र कर्मले एक अर्काको भलाइको काममा विश्व समुदायलाई प्रेरित गर्नेछ । विश्व एउटा परिवारको रूपमा विकसित हुनेछ । हाम्रो अनुशासन थप बलियो बनाउनेछ । र, हामी कोभिड-१९ पराजित गर्नेछौँ । सुमधुर र सुन्दर जीवनयात्राको बाटो तय गर्नेछौँ ।

यो परिस्थिति नेपालको मात्र होइन । यसले विश्व मानव र मानवतामाथि नै संकट सिर्जना गर्न सघाएको छ ।

यसकारण, विश्वका प्रत्येक व्यक्तिले राष्ट्र र भौगोलिक सीमाको भेदभाव नगरी विश्व मानवकल्याणका लागि एकजुट भई यो भयंकर अदृश्य शत्रु पराजित गर्नुपरेको छ । यो आत्मकेन्द्रित लोभ त्याग्नु पर्ने समय हो । ‘सर्वे भवन्तु सुखिनः’ मन्त्र सबै पक्षले मनन गरी मानवहितका लागि योगदान पुर्‍याउने समय हो ।

अहंकार, घमण्ड र आत्मकेन्द्रित प्रवृत्ति हटाउने समय हो । यो प्रेमको समय हो, क्षमाको, शान्ति कामनाको र संयमको समय हो । आफ्नो र अर्काको जीवनमूल्य बुझ्ने समय हो । यो समय सबै चराचर जगतको सहअस्तित्व महसुस गर्ने समय हो ।

शुरुआतमा चीनले भोगेको कष्ट विश्वका अन्य सत्तासीन नेताहरूले जुन गहिराइमा महसुस गर्नुपथ्र्यो, त्यो गर्न सकेनन् कि ! यसको सिकार हामी पनि हुन सक्छौँ भनेर सहानुभूतिको साटो केवल प्रतिक्रियामा सिमित रहे कि !

भौतिक शक्ति अनि हतियार र धनको घमण्डले मानवता बिर्सिन पो थालेको हो कि भन्ने अनुभव हुन थालेको छ । ‘वसुधैव कुटुम्बकम्’ दर्शन बिर्सिएर राजनीतिक रिस साध्ने व्यवहार गरेको हुनाले आज मानवताको दुखाइभित्र विश्व रोइरहेछ ।

हामी सबैले उचित सामाजिक दूरी कायम राख्दै नजिक हुने र आपसमा प्रिय हुने समय आएको छ । हामीबीच प्रेम, आदर र सम्मान सुदृढ पार्ने समय आएको छ । हामीले सकारात्मक सजगताका साथ आफूसँग भएको ज्ञान र सिप मानवहितका लागि उपयोग गर्नुपर्ने बेला आएको छ ।

एकआपसमा कृतज्ञता व्यक्त गर्दै, सबैको जीवनयात्रामा साथ दिँदै, सबैले सकारात्मक ऊर्जा सिर्जना गर्दै कोभिड-१९ सँग लड्दै हाम्रा प्रियजनहरूको शीघ्र स्वस्थ्य लाभका लागि एकजुट भएर सहयोग गरौँ । प्रार्थना गरौं ।

आशा छ, यो विषम परिस्थितिले मन, वचन र कर्मले एक अर्काको भलाइको काममा विश्व समुदायलाई प्रेरित गर्नेछ । विश्व एउटा परिवारको रूपमा विकसित हुनेछ । हाम्रो अनुशासन थप बलियो बनाउनेछ । र, हामी कोभिड-१९ पराजित गर्नेछौँ । सुमधुर र सुन्दर जीवनयात्राको बाटो तय गर्नेछौँ ।

वसुधैव कुटुम्बकम् ।

(प्राडा मेदिनीप्रसाद भण्डारी अकमाई युनिभर्सिटी, हवाई र सुमी स्टेट युनिभर्सिटी युक्रेनमा अध्यापनरत छन् । ‘साइन्टिफिक जर्नल अफ बेलेस्को-बिला स्कूल अफ फाइनान्स एन्ड ल’ मा पहिलोपटक अंग्रेजी भाषामा छापिएको यो लेख आनन्द भण्डारीले संक्षेपीकरणसहित नेपाली भाषामा भावानुवाद गरेका हुन् ।)

प्रकाशित मिति : २४ चैत्र २०७६, सोमबार  ८ : २२ बजे

समयमा पानी नपर्दा सुक्न थाल्यो चैते धान

बेलबारी– लामो समयदेखि पानी नपर्दा किसानले लगाएको अन्नबाली सुक्न थालेको

भोजपुर बोलेरो दुर्घटना : दुई जनाको मृत्यु

टक्सार– भोजपुरको आमचोक गाउँपालिकाको केन्द्र बालखाबाट मैयुँटार जाँदै गरेको बोलेरो

सुहाङको फराकिलो अग्रता, कांग्रेस र स्वतन्त्रबीच दोस्रोका लागि प्रतिस्पर्धा

इलाम – इलाम क्षेत्र नम्बर २ को उपनिर्वाचनअन्तर्गत अहिले माई

भिरबाट लडेर २४ वर्षीया किशोरीको मृत्यु

बैतडी– बैतडीको सिगास गाउँपालिका–५ की २४ वर्षीया चन्द्रा कुमारी धामीको

शुल्क तिर्न बाध्य भए विद्यार्थी 

पाल्हीनन्दन– पश्चिम नवलपरासीका सामुदायिक तथा संस्थागत विद्यालयले दलित विद्यार्थीलाई शुल्क