जसपा : वैकल्पिक शक्ति हुने कि यथास्थितिवादी ? | Khabarhub Khabarhub

जसपा : वैकल्पिक शक्ति हुने कि यथास्थितिवादी ?


२९ आश्विन २०७७, बिहीबार  

पढ्न लाग्ने समय : 4 मिनेट


0
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

जनता समाजवादी पार्टी (जसपा) ले आगामी कात्तिक पहिलो साताका लागि केन्द्रीय कार्यकारिणी समितिको बैठक बोलाएको छ । संघीय परिषद, केन्द्रीय समिति गठन तथा कार्यकारिणी समितिमा कार्यविभाजनको मुख्य राजनीतिक प्रस्तावसहित डाकिएको बैठक आफैँमा महत्वपूर्ण हुनेछ ।

मधेसी जनताको चाहना भए पनि परिस्थितिजन्य बाध्यताका कारण हठात एकीकरण घोषणा गरिएको जसपामा नेताहरूको व्यवस्थापन सर्वाधिक ठूलो चुनौती हो । पार्टी दर्ता गर्ने क्रममा पनि यसको झलक देखिएको थियो ।

जसपालाई मुलुकमा वैकल्पिक राजनीतिक शक्ति बनाउने दाबी नेताहरूले गर्दै आएका छन् । यस परिभाषाको व्याख्या गर्दै उक्त दलको नेतृत्वमा पूर्वप्रधानमन्त्री बाबुराम भट्टराई, अध्यक्षद्वय महन्थ ठाकुर र उपेन्द्र यादव, नेताहरू राजेन्द्र श्रेष्ठ, राजेन्द्र महतो लगायतका छन् ।

सैद्धान्तिकरूपमा यी नेताहरूको विगतलाई आधार मान्ने हो भने क्रमशः माओवादी, कांग्रेस, मधेस आन्दोलन, एमाले र गजेन्द्र नारायण सिंहको सद्भावना पार्टीको वैचारिक प्रतिनिधित्व गराउने प्रयास भएको देखिन्छ । राजेन्द्र महतो यसलाई वैचारिक बिउ भन्नुहुन्छ ।

जसपा गठन भएपछि यो दल औपचारिकरूपमा संसदको तेस्रो स्थानमा रहेको छ । सत्ताधारी नेकपाको राम्रो बहुमत भए पनि दुई तिहाई छैन । प्रतिपक्षमा रहेको नेपाली कांग्रेसलाई संसदमा कुनै महत्वपूर्ण विषय वा प्रक्रिया प्रवेश गराउन न्युनतम २५ प्रतिशत आवश्यक संख्या आफ्नै पार्टीबाट पुग्न सक्दैन ।

जसपा आफूलाई नेकपा वा काग्रेसभन्दा फरक देखाउने प्रयासमा रहेको देखिन्छ । संघीयता, समावेशिता र पहिचानको मुद्दा यसका प्रमुख राजनीतिक आधार हुनुपर्छ । पछिल्लो जनगणनाअनुसार नेपालमा यादव, थारु र मुसलमान समुदायको आवादी ४५ को हाराहारीमा छ ।

संविधान संशोधन गर्न सत्ता पक्षसँग एक्लै दुई तिहाइ बहुमत छैन । संसदको बैठक आह्वान गराउन वा अविश्वासको प्रस्ताव दर्ता गराउन प्रतिपक्षी कांग्रेस एक्लैसँग न्युनतम २५ प्रतिशत अर्थात ६९ जना सांसद संख्या छैन । दुवै अवस्थामा जसपाको भूमिका निर्णायक हुन्छ ।

त्यसैले, संघीय संसदमा आफ्नो उपस्थितिको महत्व बुझ्नसक्नु जसपाको लागि मुख्य विषय हुनेछ । प्राविधिकरूपमा संसदभित्र तेस्रो स्थानमा पुगेको दललाई सोही अनुरूप भूमिका निर्वाह गर्ने दायित्व पनि हुन्छ । विगत ७० वर्षदेखि आन्दोलनरत नेपाललाई आफ्नो राजनीतिक समस्या समाधानका लागि कुन अड्चनले रोक्ने प्रयास गरेको छ भन्ने बहस र छलफल गर्नु आजको प्रथम आवश्यकता हो ।

आन्दोलन गरेर सत्ता परिवर्तनको प्रयोग बारम्बार गरिए पनि जनता सन्तुष्ट हुन सकेको देखिएको छैन । राणाकालीन पारिवारिक शासनबाट संवैधानिक राजतन्त्रदेखि प्रजातन्त्र हुँदै गणतन्त्रसम्मको अनवरत यात्रा तय गरिसक्दा पनि सामाजिक अवस्थामा कुनै तात्विक भिन्नता देखिएको छैन ।

नेपालमा अहिले सातौँ पटक बनाइएको संविधान प्रचलनमा जारी छ, तथापि असन्तुष्टिको स्वर यथावत सुनिन्छ । परिस्थितिको व्याकुलता मापन गर्ने हो भने जनता दिक्क भएर राजतन्त्रको पुनरागमन गर्नुपर्ने नारासहित सडकमा आउन थालेको देखिएको छ । सत्तामा एकल वर्चस्वको विरुद्ध आन्दोलित हुँदै आएको नेपाली समाजका लागि परिवर्तन भनेको केही सीमित स्वार्थ समूहको हालीमुहाली मात्रै हुने गरेको छ ।

नेपाली कांग्रेस त्यागेर आउने महन्थ ठाकुर र विजयकुमार गच्छदार होऊन् वा एमाले छोडेर गएका महेन्द्र राय यादव वा राप्रपाबाट छुट्टिएर आएका सर्वेन्द्रनाथ शुक्ल । यी सबै नेताको सामूहिक लगानी बनेको थियो मधेश आन्दोलन । त्यसर्थ, उक्त आन्दोलनको एकाधिकार कसैलाई दिन सकिँदैन ।

राणाकालीन जहानियाँ शासन अन्त्य गरेर राजासहितको प्रजातान्त्रिक शासन प्रणाली खोजेका जनताले लामो कालखण्ड नियन्त्रित प्रणाली स्वीकार गर्नु पर्ने अवस्था रह्यो । तत्कालीन विश्व राजनीति र देशभित्रको कठोर राजनीतिक व्यवस्थाबाट लाभान्वित हुँदै उक्त कालखण्डमा भौतिक पूर्वाधार विकास निर्माणको क्षेत्रमा युगान्तकारी परिवर्तन ल्याउन सफल भएको थियो ।

तर, सत्तामा एकल वर्चस्वको निरन्तरता कायम रहिरहेकोले जनमत सन्तुष्ट हुन सकेन र देशले आन्दोलनको आँधीबेहरी भोग्नुपर्‍यो । यसपटकको परिवर्तनले निर्दलीय शासन पद्धति बहुदलीय व्यवस्थामा प्रवेश गराए पनि प्रशासनिक संरचना खासै प्रगतिशील हुनसकेको थिएन । आर्थिक, सामाजिक, जातीय र क्षेत्रीय विभेदका कारण भित्रभित्रै गुम्सिएर बसेको आक्रोश माओवादी विद्रोहको रूपमा प्रस्फुटित भयो, जसले अन्ततः २४० वर्षदेखिको राजतन्त्रात्मक शासन प्रणालीलाई सदाका लागि इतिहास बन्न बाध्य तुल्यायो ।

यसपछि विद्रोही माओवादी समेतको संसद र सरकार गठन भयो तर प्रगतिशील संविधान देखाएर घुमाउरो पाराले केन्द्रीकृत शासन प्रणालीको निरन्तरता कायम राख्ने कोशिस गर्दा सम्पूर्ण मधेस फेरि आन्दोलित हुनपुग्यो । अन्ततः संघीयतासहितको संविधान जारी गर्नुपर्ने बाध्यात्मक अवस्था सिर्जित भएको थियो ।

संविधानमा संघीयताको प्रवेश निःसन्देह मधेसले गराएको थियो तर यसको स्वामित्व ग्रहण गर्ने अधिकार सबैलाई उत्तिकै छ । मधेस आन्दोलनको आह्वान अमुक मधेसी नेतृत्वले गरेको भए पनि त्यसमा तत्काल नै अरू विभिन्न वैचारिक दृष्टिकोणका राजनीतिज्ञहरूको प्रवेश भएको थियो ।

नेपाली कांग्रेस त्यागेर आउने महन्थ ठाकुर र विजयकुमार गच्छदार होऊन् वा एमाले छोडेर गएका महेन्द्र राय यादव वा राप्रपाबाट छुट्टिएर आएका सर्वेन्द्रनाथ शुक्ल । यी सबै नेताको सामूहिक लगानी बनेको थियो मधेश आन्दोलन । त्यसर्थ, उक्त आन्दोलनको एकाधिकार कसैलाई दिन सकिँदैन ।

मधेस आन्दोलनपछि हालसम्म भएका तीन वटा निर्वाचनमा मधेसी (थारुसहित) जनताले मधेस केन्द्रित दलहरूलाई ११ प्रतिशतभन्दा बढी मत दिएका छन् । अहिले राष्ट्रिय पार्टी बन्ने चाहनामा आफ्नो मूल आधारलाई उपेक्षा गरेर वैकल्पिक बाटो अवलम्बन गर्दा दोस्रो संविधान सभाको निर्वाचनमा प्राप्त परिणामको पुनरावृत्ति हुनसक्छ ।

हाल संघीय संसदमा तेस्रो राजनीतिक शक्ति बनेको जनता समाजवादी पार्टीले विकल्पको रूपमा आफूलाई पेश गरेको छ । यो पार्टीको दर्ता प्रक्रियामा निर्वाचन आयोगमा प्रस्तुत गरिएको ५१ सदस्यीय केन्द्रीय कार्यकारिणी समितिका सदस्यहरू चयन गर्दा अपनाइएको मापदण्ड विश्लेषण गर्ने मुख्य आधार मानिन्छ ।

तत्कालीन समाजवादी पार्टी र राष्ट्रिय जनता पार्टी बीच एकीकरण गर्दै बनेको जसपा गठन हुँदा पनि केही नेताहरू असन्तुष्ट थिए, जसको व्यवस्थापन गर्दा कतिपय असहजता भएको हुनुपर्दछ । संविधानमा संघीयता, समावेशिता र समानुपातिक प्रतिनिधित्वको वकालत गर्ने प्रमुख नेताहरू भएको पार्टी रहेकोले पनि यसको दायित्व अरूको भन्दा बढी हुनेछ ।

दुई अध्यक्ष, तीन वरिष्ठ नेतासहित ५१ सदस्यीय केन्द्रीय कार्यकारिणी समितिमा थारु समुदायबाट जम्मा तीन जनाको प्रतिनिधित्वलाई समानुपातिक समावेशी मान्न सकिन्न । यसैगरी, छ जना महिलाहरूको सहभागितालाई पनि न्यायोचित भन्न मिल्दैन जबकि महिलाको हकमा संविधानतः ३३ प्रतिशत प्रतिनिधित्व सुनिश्चित गरिएको छ । दलित समुदायको न्युनतम उपस्थिति समाजमा विद्यमान विभेदका पुरानो मापदण्डलाई परास्त गर्न असमर्थ हुनेछ ।

तत्कालीन समाजवादी पार्टीको तर्फबाट दिइएको नामावलीमा एकजना पनि थारु समुदायको प्रतिनिधित्व नहुनुलाई सामुदायिक उपेक्षा भन्ने आधार मानिने छ । मधेस आन्दोलन होस् या मधेसी नेताहरूप्रतिको आस्था, थारु समुदायले भरमग्दुर सहयोग गर्दै आएको तथ्य छ । यसैगरी देशभित्र बसोबास गर्ने ९६ प्रतिशत मुसलमान समुदाय मधेसमा बस्दै आएको भए पनि जम्मा एकजनाको उपस्थिति मात्रै देखिन्छ ।

जसपा आफूलाई नेकपा वा काग्रेसभन्दा फरक देखाउने प्रयासमा रहेको देखिन्छ । संघीयता, समावेशिता र पहिचानको मुद्दा यसका प्रमुख राजनीतिक आधार हुनुपर्छ । पछिल्लो जनगणनाअनुसार नेपालमा यादव, थारु र मुसलमान समुदायको आवादी ४५ को हाराहारीमा छ ।

वैकल्पिक शक्ति निर्माण गर्ने क्रममा नयाँ मित्रहरूको आगमन शुभ संकेत मान्न सकिन्छ तर नयाँ मित्रताको नाममा पुराना मित्रहरू त्याग्नु बुद्धिमानी हुनेछैन ।

केही पहिले काठमाडौँमा आयोजित अन्तक्र्रिया कार्यक्रममा पनि थारु समुदायका नेताहरूले जसपा नेतृत्व समक्ष पार्टीद्वारा उचित मूल्यांकन नगरिएको भन्दै असन्तुष्टि प्रकट गरेका थिए । यही कात्तिक पहिलो साता बोलाइएको महत्वपूर्ण बैठकमा संघीय परिषद र केन्द्रीय समितिको गठन हुने प्रस्ताव गरिएको छ ।

निर्वाचन आयोगमा दल दर्ताका लागि प्रस्तुत गरिएको नामावली तत्कालीन परिस्थितिको बाध्यात्मक अवस्थालाई ध्यानमा राखेर शंकाको लाभ दिन सकिन्छ । अब घोषणा हुने संघीय परिषद र केन्द्रीय समिति गठनपछि कुनै बहानाबाजीको विकल्प रहने छैन ।

मधेस आन्दोलनपछि हालसम्म भएका तीन वटा निर्वाचनमा मधेसी (थारुसहित) जनताले मधेस केन्द्रित दलहरूलाई ११ प्रतिशतभन्दा बढी मत दिएका छन् । अहिले राष्ट्रिय पार्टी बन्ने चाहनामा आफ्नो मूल आधारलाई उपेक्षा गरेर वैकल्पिक बाटो अवलम्बन गर्दा दोस्रो संविधान सभाको निर्वाचनमा प्राप्त परिणामको पुनरावृत्ति हुनसक्छ ।

वैकल्पिक शक्ति निर्माण गर्ने क्रममा नयाँ मित्रहरूको आगमन शुभ संकेत मान्न सकिन्छ तर नयाँ मित्रताको नाममा पुराना मित्रहरू त्याग्नु बुद्धिमानी हुनेछैन । केन्द्रीय कार्यकारिणी समितिको बैठकले गर्ने निर्णयबाट जसपा वैकल्पिक शक्ति बन्ने कि नेकपा र कांग्रेसजस्तै यथास्थितिवादीको पुनरावृत्ति हुने भन्ने कुरा थाहा हुनेछ ।

प्रकाशित मिति : २९ आश्विन २०७७, बिहीबार  ८ : ५० बजे

पाँचसय पसल अनुगमन, २० वटा मात्रै नियमअनुरुप

काठमाडौं– काठमाडौं महानगरपालिका (कामपा)ले ४९७ पसलको अनुगमन गर्दा २० वटा

एकसय आठ जना दीर्घरोगीलाई आर्थिक सहयोग

तनहुँ– तनहुँको व्यास नगरपालिकाले एक सय आठ जना दीर्घरोगीलाई पाँच

गोरखाको द्रव्यशाह क्याम्पसमा दुना–टपरी गाँस्ने तालिम

गोरखा– गोरखामा रहेको द्रव्यशाह बहुमुखी क्याम्पसले क्याम्पसमा अध्ययनरत छात्राहरुलाई दुना–टपरी

कृषिको आधुनिकीकरण आजको आवश्यकता : लिङ्देन

कैलाली– राष्ट्रिय प्रजातन्त्र पार्टी (राप्रपा)का अध्यक्ष राजेन्द्र लिङ्देनले कृषिमा आधुनिकीकरण

मनाङ मर्स्याङ्दी जलविद्युत् आयोजना निर्माण सुरु

काठमाडौं– मनाङ मर्स्याङ्दी जलविद्युत् कम्पनीद्वारा प्रवर्दित १३५ मेगावाट क्षमताको अर्धजलाशययुक्त