भान्छाभित्र महिलाका संघर्षको कथा | Khabarhub Khabarhub

भान्छाभित्र महिलाका संघर्षको कथा


२१ फाल्गुन २०७७, शुक्रबार  

पढ्न लाग्ने समय : 5 मिनेट


0
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

उनी तरकारी केलाउँछिन्, काट्छिन्, पिस्छिन्, पकाउँछिन्, परिवारका सदस्यलाई खान दिन्छिन्, भाडा मोल्छिन्, कुचो लगाउँछिन्, भुइँ पुस्छिन् । ऊ खाना खान्छ । उनलाई घरभित्रको काम गर्दा भ्याईनभ्याई हुन्छ । ऊ मस्तले बस्छ । योग गर्छ । श्वास भित्र लिन्छ, बाहिर फाल्छ ।

यो भारतीय भान्छाभित्रको कथा हो । थोरै बजेटमा बनेको ‘द ग्रेट इन्डियन किचन’ मलयालम भाषामा बनेको फिल्म हो । यो फिल्मले शानदार ढङ्गबाट पितृसत्तात्मक सोच हाबी रहेको परिवारको कथा राम्रोसँग बुन्दै दैनिक जीवनमा महिलाले भोग्नुपर्ने भयावह समस्या उजागर गर्ने प्रयास गरेको छ ।

प्रदर्शनमा आएको केही समयमै यो फिल्मले ‘यो वर्षकै पानीढलो फिल्मको संज्ञा’ पाएको छ । एक मध्यम वर्गीय परिवारभित्रको भान्छामा हुने घटनालाई कथा बनाइएको यो फिल्म दक्षिण भारत केरलामा चर्चाको विषय बनेको छ । सामाजिक सञ्जालमा घरभित्रै हुने लैङ्गिक असमानताका विषयमा पनि प्रश्न उठाइएको छ ।

‘यो एउटा सार्वभौम कथा हो । भान्छाभित्र एउटा महिलाले गर्नुपर्ने संघर्ष सबै भारतीय महिलाको साझा कथा हो,’ यस फिल्मका निर्देशक जोय वेवी भन्छन्, ‘पुरुषहरू महिलालाई चिया बनाउने, लुगा धुने र बच्चा हुर्काउने मेशिनजस्तो व्यवहार गर्छन् ।’

भारतीय भान्छासम्बन्धी कथाको प्रेरणा आफूलाई आफ्नै घरबाट मिलेको निर्देशक वेवी बताउँछन् । उनी भन्छन्, ‘म आफू लैङ्गिक समानताको पक्षपाती भएका कारण सन् २०१५ मा बिहे गरेपछि, आफ्नो धेरै समय भान्छामा बिताउने गरेको छु । सोही समयमा मैले भान्छाको काम गर्नु धेरै मिहिनेतको र धेरै वजनदार सामानको भारी उठाउनु पर्ने महसुस गरे ।’

यो फिल्म नेटफिक्स र एमेजोनले प्रदर्शन गर्न अस्वीकार गरेपछि निस्टिममा प्रदर्शन गरिएको थियो । धेरै समालोचकले यो फिल्मको प्रशंसा गरेका छन्, खासगरी महिला समालोचकले ।

केही दिनपछि उनी यस्तो एकोहोरो काम गर्नबाट कसरी जोगिने, कसरी भाग्ने भनेर सोच्न थाले । उनी भन्छन्, ‘भान्छामा काम गर्नुपर्दा मलाई जेलमा बसेको जस्तो अनुभव हुन्थ्यो । त्यतिबेला मैले भान्छा छोडेर भाग्न नसक्ने सबै महिलाका विषयमा सोच्न थालेँ । त्यसले मलाई धेरै विचलित बनायो ।’

फिल्मको शुरूवात बिहेको दृश्यबाट हुन्छ । भारतमा हुने धेरै जसो बिहे जस्तै यो पनि मागी बिहे नै हो । यसमा दुलही र दुलाहा फिल्मको प्रमुख पात्रको भूमिकामा छन् । दुलहीको भूमिकामा निमिषा सजयन र दुलाहाको भूमिकामा सुरज वेन्जरमुडु रहेका छन् । बिहेपूर्व परिवारका अन्य सदस्यसँग एकपटक मात्रै भेटका हुन्छन् उनीहरूले । उनीहरूबीच थोरै समय कुराकानी भएको हुन्छ ।

जब बिहेको सबै रीत पूरा हुन्छ, नातागोता लाखापाखा लाग्छन् नि शुरू हुन्छ भान्छाभित्रको दिनचार्य । भर्खर बिहे भएर आएकी नयाँ दुलहीले भान्छामा आफ्नी सासुआमालाई सहयोग गर्छिन् । उनीहरू आआफ्ना श्रीमान् खुशी होऊन् भन्ने चाहन्छन्, त्यसैले मिठो परिकार बनाउन लागि पर्छन् । एउटा भनाइ नै छ नि, पुरुषको मनमा बस्न पेटको बाटो हुँदै जानुपर्छ ।

बिहान शुरू भएको भान्छाको काम राति नभएसम्म सकिँदैन । जब राति भान्छाको काम सकिन्छ, त्यसपछि उनीहरू यौन सम्बन्धका लागि तयार भई देऊन् भन्ने अपेक्षा राखिन्छ । यसको लागि उनी तयार छिन् अथवा छैनन् भन्ने कुराले खास अर्थ राख्दैन । भारतीय पितृसत्तात्मक संरचनामा महिलाको इच्छाले खास महत्व राख्दैन ।

यो फिल्म नेटफिक्स र एमेजोनले प्रदर्शन गर्न अस्वीकार गरेपछि निस्टिममा प्रदर्शन गरिएको थियो । धेरै समालोचकले यो फिल्मको प्रशंसा गरेका छन्, खासगरी महिला समालोचकले ।

क्रिट कलेजका सहायक प्राध्यापक किन्ता पिएस भन्छन्, ‘यस फिल्मको कथा धेरै हदसम्म हाम्रो परिवारको कथासँग जोडिएको छ । त्यसैले फिल्मको कथा अनुभव गर्न सकिन्छ । फिल्ममा कुनै हिंसात्मक दृश्य छैन । यो फिल्मको कथा यथार्थको नजिक हुनुका साथै परिवारभित्र हुने असंवेदनशील घटनासँग नजिक छ ।’ किन्ता आफूले आफ्नी आमा र अन्य महिलाले भान्छामा गर्नु परेको संघर्ष देखेको बताउँछिन् ।

केरलामा एक छाक खानामै धेरै परिकार पकाउनुपर्ने हुँदा भान्छामा दैनिक संघर्ष गर्नुपर्ने किन्ताको भनाइ छ । उनी भन्छिन्, ‘खाना बनाउँदा धेरै परिकार काट्नुपर्ने, धुनुपर्ने, पिस्नुपर्ने हुँदा धेरै समय खर्च हुन्छ । यो छरितो हुन सक्थ्यो तर हामी छरितो बनाउँदैनौँ । छोरीहरू श्रीमान् र परिवार सबै थोक हुन् भनेर हुर्काइएका हुन्छन् । बुहारीको कर्तव्य भनेकै परिवारलाई खुशी राख्नु हो भनेर सिकाइएको हुन्छ । त्यसको लागि उनी आफैँले जतिसुकै पीडा खप्न किन नपरोस् !’

केरलामा एउटा चर्चित भनाइ छ : तपाईँ प्रगतिशील चप्पल त लगाउनुहुन्छ तर जब घरभित्र छिर्नु हुन्छ त्यो चप्पल घर बाहिर नै खोल्नुहुन्छ ।

केरला भारतको प्रगतिशीलमध्येको एक राज्य हो । यो राज्यलाई शतप्रतिशत साक्षरता भएको राज्यका रूपमा पनि व्याख्या गरिन्छ । यहाँका प्रायः महिला औपचारिक रोजगारीमा नै आवद्ध छन् । यद्यपि भारतका अन्य राज्य जस्तै यो राज्य पनि पितृसत्तात्मक सोचले ग्रस्त रहेको सहायक प्रध्यापक किन्ता बताउँछिन् ।

उनी भन्छिन्, ‘हामी केरलामा महिला सशक्तीकरणको कुरा गर्छौँ  धेरै महिला रोजगारीका लागि घर बाहिर पनि जान्छन् । अन्त्यमा प्रगतिशील भनिने र धेरै शिक्षित व्यक्ति बस्ने घरमा पनि घरधन्दा महिलाले मात्रै गर्नुपर्ने हुन्छ ।’

किन्ताको घरमा भने लैङ्गिक समानता छ । उनका श्रीमान् स्कूलदेखिका साथी हुन् । उनीहरू तीन वर्षदेखि सँगै छन् । भान्छाको काम मिलिजुली गर्छन् । आफ्नो माइतीको कथा भने फरक रहेको उनी बताउँछिन् ।

किन्ता भन्छिन्, ‘पुरुषहरूलाई लैङ्गिक समानताको विषयमा थाहा त हुन्छ तर आफ्नै घरमा त्यो व्यवहारमा उतार्नुपर्छ भन्ने जानकारी हुँदैन । भारतका धेरै पुरुषजस्तै यो मामिलामा मेरो बुबाको द्वैध चरित्र छ । आमाप्रति गरेको अन्यायका लागि मैले उहाँसँग धेरै पटक बहस गरेकी छु । मेरो बुबा एक प्रगतिशील पुरुष भईकन पनि जब घरधन्दाको कुरा आउँछ तब सबै काम आमाले गर्नुपर्छ ।’

केरलामा एउटा चर्चित भनाइ छ : तपाईँ प्रगतिशील चप्पल त लगाउनुहुन्छ तर जब घरभित्र छिर्नु हुन्छ त्यो चप्पल घर बाहिर नै खोल्नुहुन्छ ।

भारतमा विश्वका अन्य ठाउँमा जस्तै जब घरभित्रको विना तलबवाला कामको कुरा आउँछ, त्यो सबै महिलाको जिम्मामा पर्छ । अन्तर्राष्ट्रिय श्रम सङ्गठनको एक प्रतिवेदन अनुसार सन् २०१८ मा भारतीय शहरमा महिलाले औसतमा प्रतिदिन ३१२ मिनेटविना तलबवाला काम गर्दा सोही काम पुरुषले २९ मिनेटमात्रै गरेका थिए ।

भारतीय भान्छाभित्रको यस्तो प्रवित्ति परिवर्तन हुन आवश्यक रहेको फिल्मको सन्देश हो ।

‘महिलाहरू पुरुषहरूले निर्माण गरेको जेलभित्र बाँच्न विवश छन् । घरभित्रको निर्णयकर्ता पुरुष हुन्छन् । महिलाहरू बेतलबी काम गर्ने श्रमिक मात्रै हुन्,’ निर्देशक वेवी भन्छन्, ‘फिल्ममार्फत मैले महिलाहरूलाई यो बन्धनबाट बाहिर आउनुपर्ने सन्देश दिएको छु । उनीहरूमात्रै किन प्रताडित हुने ? यो विश्व उनीहरूको मनोरञ्जनका लागि पनि हो ।’

यी सबै चिज यथार्थमा परिवर्तन आउनुअघिसम्म रहन्छन् । ‘द ग्रेट इन्डियन किचन’ फिल्मले भने घरपरिवारभित्रको लैङ्गिक असमानताको विषय जोडदाररूपमा उठाएको छ ।

एक पुरुषले फिल्म हेरिसकेपछि आफूलाई आफैँप्रति हिनताबोध भएको लेखेका छन् । अर्का पुरुष भन्छन्, ‘म यस विषयमा केही लेख्न सक्दिनँ किनकि फिल्ममा देखाइएको पुरुष पात्र म आफैँ हो ।

एउटा मलयाली साथीले आफ्ना साथीभाइ र परिवारका सदस्यबीच यो फिल्मका विषयमा ह्वाट्सएपमा गु्रपमा छलफल भएको बताए । यो फिल्मका विषयमा सामाजिक सञ्जालका माध्यम ट्वीटर, फेसबुक, इन्स्टाग्राममा पनि छलफल भएको छ । विशेष गरी महिलाहरूले आफ्ना साथीसङ्गी र आफन्तलाई फिल्म हेर्ने सल्लाह समेत दिएको पाइएको छ ।

‘यो हाम्रो कथा हो’, सामाजिक सञ्जाल प्रयोगकर्ता एक महिला लेख्छिन् । ‘यो फिल्मले हाम्रो समस्याको प्रतिनिधित्व गर्छ’, अर्की महिला लेख्छिन् । अर्की लेख्छिन्, ‘फिल्मको सबैभन्दा शानदार पक्ष भनेकै यसले कथा बढाईचढाई नगर्नु हो । कसैलाई औँला नठ्याई शालीन भाषामा सौम्य देखिने पुरुष पनि विषालु हुन सक्ने सन्देश दिएको छ ।’

केही त द ग्रेट इन्डियन किचनका निर्देशक महिला हुनुपर्ने अनुमानसमेत गर्छन् । केहीले फिल्मको सबैभन्दा सबल पक्ष भनेकै पुरुषलाई परिवारभित्र आफूले गर्ने व्यवहारका विषयमा सोच्न बाध्य पार्नु हो भनेका छन् ।

एक पुरुषले फिल्म हेरिसकेपछि आफूलाई आफैँप्रति हिनताबोध भएको लेखेका छन् । अर्का पुरुष भन्छन्, ‘म यस विषयमा केही लेख्न सक्दिनँ किनकि फिल्ममा देखाइएको पुरुष पात्र म आफैँ हो ।’ अर्का व्यक्ति फिल्मले आफ्नो आँखा खोल्ने काम गरेको बताउँछन् ।

सहायक प्रध्यापक किन्ता मानिसले यस विषयमा बहस गर्न थाल्नु राम्रो पक्ष भएको बताउँछिन् । शताब्दीऔँदेखि दमन गरेर बसेको पितृसत्तात्मक सोच बदलिन वर्षौं लाग्ने उनको भनाइ छ ।

उनी भन्छिन्, ‘म यस्ता विषयमा मेरा साथीभाइसँग र कक्षामा चर्चा गर्ने गर्छु । म मेरा लेक्चरका माध्यमबाट विद्यार्थीलाई सचेत बनाउने प्रयास पनि गर्छु । पुरुष विद्यार्थीले लैङ्गिक समानताका विषयमा सौद्धान्तिकरूपमा त बुझ्छन् तर उनीहरूले आफूले पाएको सुविधा सजिलै त्याग्छन् भन्ने विषयमा भने खासै विश्वास छैन’, उनी भन्छिन् ।

(११ फेबु्रअरी २०२१ मा बीबीसी न्युजमा प्रकाशित यो लेख खबरहबका लागि पुरुषोत्तम पौडेलले भावानुवाद गरेका हुन् ।)

प्रकाशित मिति : २१ फाल्गुन २०७७, शुक्रबार  ८ : ०१ बजे

‘नेतृत्व सचेत नभए अब सिस्टमबाहिरबाट नेतृत्व आउँछ’

हुन त अहिले हामीसँग संविधान छ, सरकार छ । हामी

कोदोखेतीले धानेको खोरियागाउँ

सिरहा– मिर्चैया बजारबाट १० किलोमिटर उत्तरपट्टि चुरेको फेदमा अवस्थित छ

तपाईंलाई थाहा छ, कुन कपडा तातोपानीले धुनु हुँदैन ?

‍काठमाडौं– मौसम परिवर्तनसँगै जाडोयाम भित्रिसकेको छ। जाडोयाम छिप्पिँदै जाँदा पानी

ईशनाथ नगरपालिका –१ का वडाध्यक्ष साहको निधन

चन्द्रपुर– मिर्गौलापीडित ईशनाथ नगरपालिका–१ का वडाध्यक्ष बिगु साहको उपचारका क्रममा

छुर्पीको गुणस्तरसम्बन्धी मापदण्डको प्रस्ताव मन्त्रिपरिषद्मा पेस गरिने

काठमाडौं– छुर्पीको अनिवार्य गुणस्तरसम्बन्धी मापदण्ड मन्त्रिपरिषद्बाट स्वीकृतिका लागि प्रस्ताव लैजान