मान्छेलाई प्रेमपूर्वक बाँच्न सिकाउने पावेलको त्यो प्रयास | Khabarhub Khabarhub

मान्छेलाई प्रेमपूर्वक बाँच्न सिकाउने पावेलको त्यो प्रयास


१ पुस २०७८, बिहीबार  

पढ्न लाग्ने समय : 5 मिनेट


0
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

काठमाडौँ– १५ डिसेम्बर १९४६ का दिन फिल्म ‘अ म्याटर अफ लाइफ एन्ड डेथ’ रिलिज भएको थियो । यस फिल्मले ७५ औ जन्मगाँठ मनाइरहँदा पनि यसको चर्चा अहिले पनि छ । पटक पटक यो फिल्म हेर्नेको सङ्ख्यामा कमी छैन । अहिले पनि शक्ति, सुन्दरता र कलाका कारण यो सिनेमा धेरैका लागि प्रिय मानिन्छ ।

माइकल पावेलको रोमान्टिक तथा कलात्मक यो फिल्म दोस्रो विश्व युद्धको सेरोफेरोमा निर्माण भएको हो । ब्रिटिस एयर फोर्सका पाइलट पिटर कार्टर (डेभिड निभेन) र अमेरिकी रेडियो अपरेटर जुन (किम हन्टर) का बीच प्रेम नै यो फिल्मको मुख्य विषय हो । नायक बसेको विमान नै जलेर भुईँमा खसे पनि उनीहरूको प्रेम भने अजर र अमर रहेको कथा फिल्ममा देखाइएको छ ।

सन् २००४ मा टोटल फिल्मले यो फिल्मलाई सर्वकालीन उत्कृष्टको सूचीमा दोस्रो स्थानमा सूचीकृत गरेको थियो । साइट एन्ड साउन्डले सन् २०१२ मा सर्वकालीन उत्कृष्ट फिल्मको सूची तयार गर्दा यसलाई ९० औँ स्थानमा राखेको थियो । माइकल सिन, स्टेफन फ्लाइ, डानियल रेडक्लिफ लगायत फिल्म समीक्षकको भने यो मन पर्ने चलचित्र नै हो ।

निर्देशक मार्टिन स्कोरसेसले नयाँ प्रविधिका साथै डाइलग प्रस्तुतिको नयाँ शैली प्रयोग गरेर थुप्रै नयाँ दर्शकलाई फिल्ममा आकर्षित गरेका थिए। यो नै उनको विशेषताको रूपमा धेरैले मनन गर्ने गरेका छन् । २००७ मा स्कोरसेसले यस फिल्मका बारे चर्चा गर्दै यसले जीवनका विभिन्न रङ्गहरूलाई प्रस्तुत गरेको बताएका छन् ।

ओस्कार अवार्ड विजेता थेल्मा सोनमेकर १९६७ देखि स्कोरसेससँग सहकार्य गरिरहेकी छिन् । उनले पनि म्याटर अफ लाइफ एन्ड डेथले हृदयको भित्री कुनामा बसेको बताएकी छिन् । स्कोरसेसमार्फत चिनजान भएपछि उनले सन् १९८४ मा पावेलसँग विवाह गरेकी थिइन् । पावेलको सन् १९९० मा निधन भइसकेको छ । उनको विरासतलाई थेग्नकै लागि उनले ३१ वर्ष यता फिल्मी क्षेत्रमा अझ बढी सक्रियता देखाएकी छिन् ।

उनले पनि अहिले ‘म्याटर अफ लाइफ एन्ड डेथ’ लाई कालजयी, चमकदार र रोमान्टिक बताउँदै यस फिल्मले मानिसको सोचाइ नै परिवर्तन गर्ने प्रतिक्रिया दिएकी छिन् ।  धेरै जनाले त यस फिल्मले  गजबको भावना सृजना गर्ने बताएका छन्, जुन भावना अन्य कुनै पनि फिल्म हेर्दा सिर्जित हुँदैन ।  सो समयमा ब्रिटिस चलचित्र धेरै गम्भीर प्रकृतिमा थिए । उनी भने यस फिल्मलाई गम्भीरभन्दा पनि बढी भावनात्मक भन्न रुचाउँछिन् ।

दोस्रो विश्व युद्धपछि संसारका धेरै देशका एक अर्काका सम्बन्ध भत्किएका थिए । यो सम्बन्ध पुर्न स्थापित गर्न फिल्म महत्त्वपूर्ण हुन सक्छ भन्ने बेलायती सञ्चार मन्त्रालयका फिल्म विभागका प्रमुख ज्याक बेडिङटनाई लागेको थियो । यसै कारण उनले पावेललाई यस अनुसारको फिल्म बनाउन अनुरोध गरेपछि त्यसै अनुरोधमा पावेलले यो नयाँ शैलीको फिल्म बनाएका थिए ।

स्कोरसेससँग लामो सङ्गत गरेको फिल्म इतिहासका ज्ञाता इयान क्रिस्टले युद्ध सकिनै आँटेको समयमा यस फिल्मले महत्त्वपूर्ण छाप छाडेको बताएका छन् । पावेल र प्रोस्बर्गरको जिन्दगी नै कायापलट गर्न स्कोरसेसले निभाएको भूमिकामा कृष्ट पनि मुख्य सहयोगी रहेका थिए ।

‘बेलायती दूतावासबाट प्राप्त सूचनाको आधारमा अमेरिकीले साँच्चै हामीलाई घृणा गर्थे । तिनीहरूको  बेलायती सम्राटप्रति चरम घृणाको भाव थियो । युद्धको समाप्तिसँग उनीहरू हामीहरूसँग सम्पर्क गर्न नै चाहँदैन थिए । बेलायत अझै अमेरिकासँग हातेमालो गर्न चाहन्छ भन्ने सन्देश दिनका लागि यो एउटा राम्रो प्रोपोगान्डा थियो ’ त्यस समयको फिल्मको आवश्यकताबारे क्रिस्टले भने ।

पावेल र प्रोस्बर्गरको जीवनको त्यो समयसम्मको यात्रा नै ४९ औ समानान्तर रेखा झैँ थियो । त्यसो त ‘लाइफ एन्ड डेथ’को निर्माण गर्न मन्त्रालयको चासोलाई धेरैले  बेलायतले आफ्नो साम्राज्यवादी नीतिमा पुर्नविचार गर्न आवश्यक ठानेको धेरैको बुझाइ छ । कतिपयले युद्धको समाप्तिमा यसको आवश्यकता भएको औँल्याएका छन् । युद्ध सकिएलगत्तै बनेको यो फिल्म व्यावसायिक रूपले अत्यन्त सफल भएको थियो।

धेरैले स्कोरसेस र उनको टिमले गरेको यो साहसलाई हेर्ने दृष्टिकोण पनि फरक रहेको थियो । राष्ट्रियता, भूगोल सीमा र शक्तिलाई प्रमुख ठान्ने एउटा ठुलो समूह थियो । प्रेम, मानवीय भावना र उद्वेगका सामु यी सबै गौण हुन् भन्ने मान्यताको विकास बेलायतीमा सुरु भइसकेको थियो । युद्धको समयमा क्षति बेहोर्ने परिवार र उनका आफन्तमा यो सोच पलाउनु स्वाभाविक पनि थियो । यो फिल्मपछि स्कोरसेसलाई भने यसै स्तरको फिल्म बनाउने दबाबले सधैँ थिचिरह्यो । यस अगाडी चलेका सारा फिल्म सम्बन्धी मान्यतालाई कुल्चिएर तयार पारिएको यो फिल्मसँगै बेलायती सिने उद्योगमा नयाँ साहस गर्ने हिम्मत धेरै निर्माता र निर्देशकलाई पलाएको थियो ।

यो फिल्मको निर्माणमा बारम्बार समस्या नआएको होइन । सञ्चारमन्त्रीकै इच्छा मुताबिक निर्माण भएको भए पनि सर विन्स्टन चर्चिलले सुरुवाती दिनमा यसलाई अनुमति दिन हिच्किचाए । उनी निर्माण प्रक्रिया नै स्थगित हो भन्ने चाहनामा रहेको तत्कालीन समयका राजनीतिक समीक्षकको मत छ ।

फिल्म निर्माणको समयमा धेरै समस्या र उल्झन आएपछि प्रमुख कलाकार डेबोन केयर हलिउड जाने निर्णयमा पुगेकी थिइन् । सो समयमा पावेलले केयरको सफलताका लागि कुनै पनि दुख झेल्न पछि नपर्ने कसम खाँदै उनलाई त्यहीँ रोकेका थिए । पावेलको त्या फिल्म निर्माण गर्ने कुरामा देखिएको प्रतिबद्धता र समर्पण पनि साँच्चै आश्चर्यलाग्दो थियो ।

फिल्म निर्माणको समयमा एलाइज पावरले जीत हात पार्ने कुरामा पावेल प्रस्ट थिए । यसकारण उनले यस युद्धको हरेक छिद्रबाट बाहिर निस्कँदै बेलायतीहरू नयाँ ढङ्गले सोच्न थालुन् भन्ने चाहन्थे । यस कारण उनले रोमान्टिक पाराको यस फिल्म निर्माणमा चासो दिएका थिए ।

समीक्षक क्रिष्टको अनुसार वर्षौँदेखि मस्तिष्कमा हाबी भइरहेको कुरालाई त्यागेर मानिसहरू भिन्न शैलीले सोच्न थालुन् भन्ने पावेलको चाहनाले भने पूर्णता पाएको थियो । संयोगवश यो फिल्मको प्रीमीयर १९४६ मा भएको थियो, जुन समय संसारले नै एकताबद्ध हुन आवश्यकता ठानेको थियो ।

फिल्मको प्रिमियर पछि बेलायती सरकार यसले युरोपमा नयाँ उत्साह थप्नेमा ढुक्क भएको थियो । यस फिल्मपछि बेलायतीलाई युरोपेली लगायत युद्धरत समयका सबै प्रतिद्वन्द्वी देशले सकारात्मक सोचाइ राख्ने कुरामा बेलायती सरकार पनि सहमत भएको थियो । यसै फिल्मले युरोपलाई निराशाबाट सृजनात्मक र रोमान्टिक दिशामा अघि लैजान सहयोग गरेको कुरामा बेलायती सरकार एक मत नै थियो ।

क्रिष्टकै विचारमा संसार यस्तो युद्धको समाप्तिमा थियो, जुन युद्धले हरेक व्यक्ति प्रभावित थियो । मानिसमा एक आपसका व्यक्तिगत अधिकार र स्वतन्त्रतालाई सम्मान गरेर बाँच्न सिक्नुपर्छ भन्ने भावना पलाइसकेको थियो । यो भावनालाई त फिल्मले पूर्ण रूपमा समेटेको थियो नै ।  साथै, डिप रोमान्सले फिल्मलाई अर्को सफलता दिलाएको थियो । बेलायती र अमेरिकी शासकका सामु ‘तिमीहरूका नागरिक एक आपसमा प्रेम गरेर बाँच्न चाहन्छन् भन्ने अब झगडा गर्नुको औचित्य छैन ’भन्ने सन्देश दिन पनि फिल्म सफल भएको थियो ।

यस स्तरको फिल्म बन्नुमा प्रोस्बर्गरको उत्कृष्ट स्क्रिप्टले काम गरेको थियो । हंगेरीका उपन्यासकार फ्रिगेज क्यारेन्थाइको सेमी अटो बायोग्राफीकल उपन्यास ‘अ जर्नी राउन्ड माई स्कल’बाट धेरै कुरा उद्धृत गरिएको थियो ।

यसका संवादलाई पावेलले धेरै स्थानमा आफ्नै उत्साह र रुचि अनुसार  परिमार्जन गरेका थिए ।  संवादमा धेरै इतिहास र साहित्यका कुरा उल्लेख थिए । तर, यो भन्दा धेरै काव्यात्मक थियो । सोनमेकरकै विचारमा पनि यसै फिल्म मार्फत उनले सम्पूर्ण फिल्म निर्माण प्रविधिसँग आफूलाई अभ्यस्त राख्न पाएकी थिइन् । यस कारण उनका लागि पनि यो विशेष फिल्म थियो ।

छायाङ्कनको समय सम्झँदै अहिले पनि त्यस समयका कलाकार रमाउने गर्छन् । थुप्रै पटक कथाको भाव आफ्नो अनुहार ल्याउनका लागि माइकलले स्कोरसेसलाई भनेर होइन गरेरै देखाउन अनुरोध गरेका थिए ।

यस ऐतिहासिक फिल्ममा काम गर्न पाउँदाको क्षण सम्झँदै सोनमेकर भन्छिन्, ‘मात्र एउटा प्रेम कथा तर एउटा यस्तो बोल्डनेस र ह्युमर । यो सधैँको चुनौतीपूर्ण थियो र घत लाग्दो ।’

उनकै विचारमा प्रेम, आशा र बौद्धिकता बाह्रमासे हुन्छन् । तर, यसको परिभाषा जुनसुकै समयमा बदलिन सक्छ । १९८४ मा पावेलको निधनअघि नै यो फिल्मको भावनाले वैधानिकता पाइसकेको थियो ।

यस कारण उनको जीवन पनि सार्थक भएको धेरैलाई अनुभूत भएको थियो ।

सोनमेकर भन्छिन्, ‘पावेलले सधैँ भन्ने गर्थे कि प्रेममा त्याग मिसिएको हुन्छ । त्याग सधैँ प्रेमसँग सम्बन्धित हुन्छ । यस कारण मलाई लाग्छ, उनले यो सबै मेरा लागि पनि गरेका हुन् । मैले जे गरी रहेको छु त्यो उनका लागि पनि हो । उनको निधनको समयमा पनि मैले उनको अनुहारमा मप्रति प्रेमकै भाव पाएँ ।’

सोनमेकरकै अनुसार पावेललाई कसरी बाँच्नुपर्छ भन्ने थाहा थियो । यसै गरी बाँच्न संसारलाई सिकाउन खोजे । हतियाररहित संसारको चाहना गर्ने र आजको पुस्ता नै पावेलका साँचो अनुयायी हुन् ।  पावेल यो संसारमा नभएको तीन दशक नाघे पनि ७५ वर्ष अघिको त्यो चलचित्रको सधैँ महत्त्व रहने छ, जसले मानिसलाई घृणा सँगालेर होइन प्रेम गरेर बाँच्न सिकाएको थियो ।

प्रकाशित मिति : १ पुस २०७८, बिहीबार  १२ : १० बजे

‘कल्की २८९८ एडी’को कीर्तिमानी व्यापार

काठमाडौं– प्रभास, दीपिका पादुकोण, अमिताभ बच्चन स्टारर ‘कल्की २८९८ एडी’

सानै उमेरमा फुल्ने कारण र घरेलु उपचार विधि

काठमाडौं– स्त्री तथा पुरुष दुवैका लागि कपाल सुन्दर हुनु राम्रो

स्थानीय उत्पादन प्रवर्द्धन गर्न कोसेलीघर सञ्चालनमा

म्याग्दी– म्याग्दी भित्रने प्रमुख नाका कालीपुलमा स्थानीय उत्पादनको बिक्री कक्ष

जुसको बट्टामा सवा दुई किलो कोकिन, ठमेलको होटलबाट दुई विदेशी समातिए

काठमाडौं- प्रहरीले दुईजना तान्जनियाका नागरिकलाई प्रतिबन्धित लागुऔषध कोकिनसहित पक्राउ गरेको

उद्योगमन्त्री भण्डारी र तीन दलका प्रमुख सचेतकहरुबीच छलफल

काठमाडौं– उद्योग, वाणिज्य तथा आपूर्तिमन्त्री दामोदर भण्डारीले तीन मुख्य दलका