अफगानिस्तानमा सङ्गीतकर्मीको यो हविगत | Khabarhub Khabarhub

अफगानिस्तानमा सङ्गीतकर्मीको यो हविगत


१४ भाद्र २०७८, सोमबार  

पढ्न लाग्ने समय : 4 मिनेट


0
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

काठमाडौँ– गीत या सङ्गीत सिकेकै कारण ज्यान जोखिममा परेको अवस्थाको कल्पना गरौँ त ! हो, अफगानिस्तानको राष्ट्रिय सङ्गीत प्रतिष्ठान (एनिम) का विद्यार्थीहरूले यही भोगिरहेका छन् ।

तालिवानले अफगानिस्तानमा कब्जा जमाएपछि सङ्गीतमा प्रतिबन्ध लगाउने सम्भावना बढेको छ । सङ्गीत सिकाउने र बाजा बजाउने धेरै ठाउँका ढोका बन्द छन् । सङ्गीतका गतिविधि गुपचुप छन् । प्रशिक्षण स्थलहरू औपचारिक रूपमा बन्द छन् । घरमा लुकेर अभ्यास हुन थालेको छ, त्यो पनि बाजा नबजाई ।

हरेक विद्यार्थी आफूले सङ्गीत सिकेको कुरा सार्वजनिक भएमा कठोर सजाय कठोर हुने त्रासमा छ । तालिवानले कब्जामा लिनेबित्तिकै धेरै विद्यार्थीले घरमा रहेका वाद्यसामग्री र सङ्गीतम्बन्धी समाग्रीहरू विद्यालयमा बुझाएका छन् । उनीहरूलाई सत्ता पक्षका जो कोही पनि घरमा पसेर खानतलासी लिनसक्ने भय छ ।

अहिले यस्तै समस्यामा छ राजधानी काबुलमा डा. समासार्टले सञ्चालन गरेको एनिम । सन् १९९६ देखि २००१ को कठोर तालिवान शासनको समाप्तिसँगै डा.समासार्टले एनिममार्फत अफगानिस्तानमा सङ्गीतलाई पुनर्ताजगी दिने काम गरेका थिए ।

एनिमको सङ्गीत विद्यालयमा छात्रछात्रा एउटै कक्षा कोठामा राखिन्छन् । यस्तो काम अफगानिस्तानको सवालमा विरलै हो । त्यहाँ परम्परागत अफगान सङ्गीत र पश्चिमा सङ्गीत सिकाइन्छ । अनाथ र सडक बालबालिका प्राथमिकता पर्छन् । यहाँबाट ग्राजुएट हुने धेरै जना आफ्नो परिवारमा औपचारिक शिक्षा लिने पहिलो व्यक्ति हुन् ।

उक्त विद्यालयमा अफगानिस्तानको पहिलो महिला साङ्गीतिक ब्यान्ड जोहोरा पनि रहेको छ । जोहोराले राष्ट्रिय तथा अन्तर्राष्ट्रिय रूपमा हजारौँ दर्शकका सामु प्रस्तुतिहरू दिइसकेको छ । जोहोरोका प्रस्तुतिमा सबैका लागि शिक्षामा जोड दिइएको हुन्छ । त्यो लोकप्रिय ब्यान्डका सबै सदस्य तालिवान शासनमा अनिश्चित साङ्गीतिक भविष्यका कारण चिन्तामा छन् ।

डा. समासार्टका अनुसार यो समय सङ्गीतका विद्यार्थीहरूको इच्छा, प्रेरणा र सपनामा ठूलो बज्रपात हो । उनी आफू भने गत जुलाईदेखि पारिवारिक भ्रमणको क्रममा अस्ट्रेलियामा छन् ।

उनले काबुलको हरेक घटनाबारे जानकारी लिइरहेका थिए । जुनसुकै समयमा आफ्ना कर्मचारी र विद्यार्थीमाथि आक्रमण हुनसक्ने भयले उनले विद्यालय बन्द गर्न लगाए । डा. समासार्ट शिक्षा र सङ्गीतबारे मात्र होइन जीवनबारे पनि आफ्ना विद्यार्थी चिन्तित भएको बताउँछन् ।

केही कर्मचारीले परबाट त्यो विद्यालय नियाल्ने गरेका छन् । उनीहरूले डा. समासार्टलाई नियमितरूपमा त्यहाँको परिस्थित जानकारी गराउँछन् । त्यसको क्याम्पस तालिवानको नियन्त्रणमा छ तर क्षतविक्षत भएको छैन । सङ्गीतयन्त्रहरू नष्ट गरेको कुरा सामाजिक सञ्जालमा आए पनि डा. समासार्टलाई उनका कर्मचारीले त्यो कुरा गलत हो भनेका छन् ।

अन्तर्राष्ट्रिय पहिचान भएका डा. समासार्टलाई तालिवानले खोजेको छ । उनका कर्मचारीले दिएको जानकारी अनुसार क्याम्पसमा उनको खोजी गरिएको छ । तालिवानीहरू उनको खोजी गर्दै तीन पटक घरमा पुगेका थिए ।

तालिवानीहरूले विद्यालयको साँचो मागेका छन् तर कर्मचारीले समासार्ट आइपुगेपछि उपलब्ध गराउने भनेका छन् । अहिले नै अफगानिस्तानमा सङ्गीतमा प्रतिबन्ध लागेको छैन तर पनि १९९६ मा तालिवान सत्तापछि सङ्गीतमाथि प्रतिबन्ध लागेको सम्झिँदै अहिले पनि यही नियति दोहरिने चिन्ता छ ।

त्यो समयमा कुनै साङ्गीतिक बाजा बजाउनेमाथि कोर्रा हान्ने र यन्त्र नष्ट गरिदिने सजाय हुने गरेको थियो । हाल तालिवानी अधिकारीहरूले आफूहरू आधुनिक र उदार रहेको बताउने गरेका छन् ।

तल्लो तहमा भने तालिवानीहरूको व्यवहार विगतको जस्तै कठोर छ । अहिले यसका थुप्रै उदाहरणहरू छन् । डा. समासार्ट विगतबाट पाठ लिएर तालिवान सुधारिनेमा आशावादी छन् परन्तु तल्लो तहमा भएको गतिविधिका कारण उनी चिन्तित छन् ।

सन् १९९० को गृहयुद्धको समयमा डा. समासार्ट भागेर मस्को पुगेका थिए । त्यहा १० वर्ष बिताएर अस्ट्रेलिया पुगे अनि सङ्गीतमा विद्यावारिधि गरे । अफगानिस्तान फर्केपछि उनलाई त्यहाँको शताब्दी पुरानो सङ्गीत जगेर्ना गर्न मन लाग्यो । उनी सन् २०१४ मा भएको एक आत्मघाती आक्रमण परेर घाइते भए, अहिले राम्रोसँग कान सुन्दैनन् ।

उनको अनुभवमा तालिवानको त्यो पाँच वर्षको सत्ता त्यहाँको सांस्कृतिक पुरातत्व क्षतविक्षत गर्न पर्याप्त थियो । उनको विचारमा त्यो पाँच वर्षको युवा पुस्ता र अफगान सङ्गीतबीच ठूला खाडल प¥यो । त्यो खाडल पुर्न उनले गरेको प्रयासले सार्थक रूप पाउँदै गरेको भए पनि फेरि तालिवानी शासनका कारण अफगानिस्तानको सङ्गीत सधैँका लागि पछि पर्ने सम्भावना बढेको छ ।

अफगानिस्तानमा भन्ने गरिएको ब्रेन ड्रेनको ज्वलन्त उदाहरण बनेका छन् डा. समासार्ट । विगतमा पनि तालिवानका कारण देश छाड्ने उनी नै एक शिक्षित व्यक्ति थिए । उनले १३ वर्षको बीचमा आफू सक्रिय रहेको तथा यसै सक्रियताका कारण युवाहरूमा ज्ञान, सिप र क्षमताको विकास भएको बताउने गरेका छन् । उनी अहिले पनि त्यहाँको घटनाबारे कुरा गर्दा भावविभोर हुन्छन् ।

आफू विदेशमा रहे पनि अफगानिस्तानमा रहेका सङ्गीतकर्मीमार्फत जोखिम मोलेरै भए पनि सङ्गीतलाई निरन्तरता दिने विश्वास उनलाई छ ।

सन् २००१ मा अफगानिस्तान तालिवानबाट स्वतन्त्र भएपछि पश्चिमा सङ्गीतको पनि विकास भएको थियो । अफगान र पश्चिमा सङ्गीतको मिश्रण त्यसै समय देखिन थाल्यो । पश्चिमी शैलीका रक ब्यान्ड स्थापना भए । रक र हिपप अफगानिस्तानमा लोकप्रिय हुन थाल्यो । मेटल सुन्नेहरूको पनि संख्या बढ्न थालेको थियो ।

ब्याङ रिङ ब्यान्डका एक सङ्गीतकर्मी पनि अहिले आफ्नो जिन्दगी जोखिममा परेको बताउँछन् । मेटल सङ्गीतको विकास गर्ने उनले अहिले आफूलाई फेसबुकबाट हटाएका छन् । यो ब्यान्डका सहकर्मीहरू पुराना दिन फर्कने छैनन् भन्नेमा छन् । सङ्गीतमाथि प्रतिबन्ध लगाउने इतिहास भएको तालिवानले पश्चिमा सङ्गीत र मेटललाई स्वीकार गर्छ भन्ने आशा छैन ।

सन् २००६ मा ट्रसभस बर्ड अफगानिस्तान पुगेका थिए । सोही समयमा उनले त्यहाँ रक सङ्गीतलाई बढवा दिने मेटल स्थापित गराए । उनको उपस्थितिको पाँच वर्षमा ‘ह्वाइट सिटी ब्यान्ड’ अफगानिस्तानका धेरै युवाका लागि औधी प्रिय बन्यो ।

सन् २०११ सम्ममा ‘ह्वाइट सिटी ब्यान्ड’ ले अमेरिकी दूतावासको सहयोगमा तीन वर्ष प्रदर्शन गरेको थियो । यस ब्यान्डले अरू ब्यान्डसँग सहकार्य गर्ने पनि जनाएको थियो ।

चिन्ता काबुल रक ब्यान्डमा पनि छ । काबुल रकका एक सदस्यका अनुसार तालिवान राजधानी प्रवेश हुने बित्तिकै रेडियो र टिभीले गीतसङ्गीत बन्द गरेका थिए ।

बर्डका अनुसार अहिले सय जना जति सङ्गीतकर्मीले अफगानिस्तान छाड्न चाहेका छन् । उनीहरूले सङ्गीत कर्ममात्रै होइन आफ्नो जीवन नै जोखिममा परेको ठानेका छन् ।

बर्डको सहयोगमा गत साता ६ जना पोल्यान्ड गए । बर्डले पश्चिमी मुलुकले सङ्गीतकर्मी, सञ्चारकर्मी र मानव अधिकारवादीलाई अविलम्ब भिसा दिनुपर्छ भन्ने आवाज उठाएका छन् ।

महिलामाथि कठोर मानिने तालिवान सत्ता महिला सङ्गीतकर्मीका लागि झन् कठिन हुनेछ । यही समस्यामा छ जोहोरा ब्यान्ड । सन् २०१९ मा जोहोरा विदेशमा समेत प्रभावशाली रहेको थियो ।

पर्सिएन लेखाइ र पश्चिमी सङ्गीतको संयोजनलाई प्राथमिकतामा राखेर जोहोरा ब्यान्ड स्थापित भएको थियो । महिलामात्रको यो ब्यान्डमा तीस जना छन् । एनिममा सङ्गीत सिकेका उनीहरूले २०१५ मा ब्यान्ड स्थापना गरेका हुन् । छोटो समयमा लोकप्रियता कमाएको यो ब्यान्डले क्विन सोयरा अवार्ड र फ्री म्युज अवार्ड पाएको थियो । सन् २०१८ मा लिबर्टे अवार्ड पाएको थियो ।

सन् २०१७ मा यो ब्यान्डले विश्वव्यापी भ्रमण गरेको थियो, वल्र्ड इकोनोमिक फोरममा आफ्नो कला प्रस्तुत गरेको थियो । सन् २०१९ मा ब्रिटिस म्युजियम र युनिभर्सिटी अफ अक्सफोर्डमा कला प्रस्तुत गरेको थियो ।

सन् २०१९ मा विश्वमा अफगान संस्कृतिको पहिचान गराउने उद्देश्यले जोहोराले सिड्नी र मेलबर्नमा प्रदर्शन गरेको थियो । अफगानिस्तान र अस्ट्रेलियाको सम्बन्धको ५० वर्ष पूरा भएको अवसरमा अफगान राजदूतावास र अस्ट्रेलिया सरकारको समन्वयमा जोहोराले प्रदर्शन गरेको थियो ।

लामो मिहिनेत र परिश्रमका कारण अफगान संस्कृतिको पुनर्जागरण मात्र भएको थिएन, गएको २० वर्षमा अफगानिस्तान सङ्गीतको नयाँ आयाम थपिएको थियो । अहिले त्यो साङ्गीतिक धरातल जोखिममा परेको छ ।

–एजेन्सीहरूको सहयोगमा

 

प्रकाशित मिति : १४ भाद्र २०७८, सोमबार  ८ : ०१ बजे

उत्तर कोरियाद्वारा दक्षिण कोरियासँग जोडिएका सडक तथा रेलमार्ग बन्द

एजेन्सी– उत्तर कोरियाले बुधवारदेखि दक्षिण कोरियासँग जोडिएको सडक र रेलमार्ग

ऊर्जामन्त्री खड्काले कुलमानलाई सोधे १५ बुँदे स्पष्टीकरण

काठमाडौं– ऊर्जामन्त्री दीपक खड्काले नेपाल विद्युत प्राधिकरणका कार्यकारी निर्देशक कुलमान

पाकिस्तानमा भएको आक्रमणको राष्ट्रसङ्घद्वारा निन्दा

एजेन्सी– संयुक्त राष्ट्रसङ्घीय सुरक्षा परिषद्ले मङ्गलबार एक प्रेस विज्ञप्ति जारी

वरिष्ठ गीतकार विश्व बल्लभको निधन

काठमाडौं– वरिष्ठ गीतकार विश्व बल्लभको ८० वर्षको उमेरमा निधन भएको

राष्ट्रपतिबाट नेपाल विश्वविद्यालयका सम्बन्धमा व्यवस्था गर्न बनेको विधेयक प्रमाणीकरण

काठमाडौं– राष्ट्रपति रामचन्द्र पौडेलले नेपाल विश्वविद्यालयका सम्बन्धमा व्यवस्था गर्न बनेको