फिल्म राम्रो भनिदिए समीक्षक, नराम्रो लेखे सिकारु ? | Khabarhub Khabarhub

फिल्म राम्रो भनिदिए समीक्षक, नराम्रो लेखे सिकारु ?




काठमाडौं – नेपाली फिल्मकर्मीको एउटा विशेषता के छ भने उनीहरु निकै नै कामचलाउ फिल्म बनाउँछन् । जसरी एउटी आमाले आफ्ना केटाकेटी फकाउन खेलौना दिन्छिन्, त्यस्तै फिल्मकर्मीले पनि दर्शक फकाउन कलाको जलप लगाई कामचलाउ सिनेमा बनाएर दर्शक फकाउन खोज्छन् ।

तर, बाल चेतना र फिल्म हेर्ने दर्शकमा ठूलो फरक हुन्छ ।

त्यसो त आम मानिसलाई फास्टफुड र चकलेटी कुरा मन पर्ने गर्छ, चाहे त्यो फिल्म होस्, या त खानेकुरा । तर, सिनेमाको बजार चाहिँ बजारमा पाइने मःमको बजारजस्तो होइन । सिनेमामा कला हुन्छ, कल्पनाशीलता हुन्छ । एउटा छुट्टै विश्व हुन्छ । सिनेमा बनाउनका लागि लागि तिक्ष्ण दिमाग र दर्शकको मनोविज्ञान बुझ्नुपर्छ ।

विश्वबजारमा मार्भलका सिनेमाले व्यावसायिक रुपमा विभिन्न रेकर्ड राख्नु र सबैको ‘बहुप्रतीक्षित’ बन्नु त्यसैको एउटा उदाहरण हो । नेपाली सिनेमा निर्माता भने फिल्ममा कल्पनाशीलताको खोजी गर्दैनन्, बजारमा के चलेको छ भन्ने बुझेर त्यहीअनुसार फिल्म बनाउँछन् । तीमध्ये केही फिल्मले थोरै भए पनि नयाँपनको प्रयोग गर्दा दर्शकको साथ पाउने गरेका छन् । धेरै फिल्मले लगानी सुरक्षित गर्नुलाई नै ठूलो सफलता मानेका छन् ।

अझै पनि फिल्ममेकरले यत्ति बुझेका छन्, गोपीकृष्ण हलमा रिलिजको दुई दिन ओइरो लाग्ने दर्शक नै सिनेमाका असली दर्शक हुन् । तर, विश्वमै फिल्ममा आमूल परिवर्तनको खोजी भइरहँदा नेपालमा भने अझै पनि टेलिशृङ्खलाजस्ता फिल्म बन्ने क्रम हाबी छ ।

फेरि यस्ता फिल्म तत्कालका लागि सफल बने पनि कालान्तरमा जीवन्त बन्न सक्दैनन् भन्नेमा सबै जानकार छन् । शायद कुनै नेपाली फिल्म पनि विदेशीको सिफारिसमा पर्दैनन् । पचास वर्ष लामो फिल्म इतिहासमा एउटा फिल्म पनि सम्झनलायक नबन्नु ठूलो चुनौतीको विषय हो ।

गतवर्ष प्रदर्शनमा आएको फिल्म ‘बुलबुल’ ले व्यावसायिक रुपमा खासै सफलता पाउन सकेन । तर, फिल्म मेकिङ पक्षको समीक्षकले खुबै तारिफ गरे । सोही वर्ष रिलिजमा आएको अर्को फिल्म ‘हरि’ का पनि सकारात्मक समीक्षा पत्रिकामा छापिए । तर, बक्स अफिसमा सो फिल्मले पैसा छाप्न सकेन । यही जडमा टेकेर व्यावसायिक चलचित्र बनाउने फिल्मकर्मीहरु खुलेआम भनिरहेका छन्, ‘समीक्षकले समीक्षा गर्न जानेनन्, हामीले समीक्षकका लागि फिल्म बनाएका होइनौँ ।’

एक हिसाबले जायज छ कि, फिल्म समीक्षकका लागि मात्र बनाउने होइन । फिल्म बनाउने ठूलो सङ्ख्यामा विश्वभर फैलिएका दर्शकका लागि नै हो । तर यसो भनिरहँदा के समीक्षकका लागि छुट्टै र दर्शकका लागि छुट्टै फिल्म बनाउनुपर्ने हो ? यस्तो भूतबाट तथाकथित सफल फिल्मकर्मीले पनि सोच्नुपर्ने हुन्छ ।

हालै प्रदर्शनमा आएको प्रदीप भट्टराई निर्देशित फिल्म ‘जात्रै जात्रा’ ले समीक्षा पनि राम्रो पायो । दर्शकको साथ पनि उत्तिकै पायो । यसअघि उनै निर्देशकले बनाएको फिल्म ‘शत्रु गते’ ले मिश्रित प्रतिक्रिया पाएको थियो । भलै उक्त चलचित्र सफल भएको थियो तर कति दर्शकले टेलिशृङ्खलाजस्तो भएको प्रतिक्रिया दिएका थिए । यहाँ दर्शक आफै समीक्षक हुन् । समीक्षक आफैमा दर्शक हुन् ।

फिल्मकर्मीले आफ्नो फिल्मको नकारात्मक प्रतिक्रिया आउनासाथ ‘समीक्षक’ को बिल्ला भिराउनु भनेको आफ्ना कमजोरी लुकाउन खोज्नु हो । हुन त यो हरेक नेपालीको साझा ‘रोग’ पनि हो । तर, यहाँ फिल्म राम्रो भनिदिए राम्रो समीक्षक, नराम्रो भनिदिए सिकारु समीक्षक भन्ने चलन फिल्मकर्मीमा छ ।

‘जात्रै जात्रा’ ले किन यति धेरै सकारात्मक समीक्षा पायो भन्ने अरु फिल्मकर्मीका लागि पनि पाठ हो । फिल्ममा स–साना कुरालाई पनि कलात्मक रुपमा प्रस्तुत गरिएको छ । दर्शक हँसाउन द्वीअर्थी संवाद नै राख्नुपर्ने सोच भएका निर्माताका लागि पनि यो एउटा उदाहरण हो । त्यसो त भोलिका दिनमा प्रदीप भट्टराईले यस्तै फिल्म बनाउने छन् भन्न पनि गाह्रो छ ।

हतारमा फिल्म बनाउँदा फिल्म कस्तो बन्छ भन्ने उदाहरण हो वीर विक्रम २

यसअघि ‘पशुपतिप्रसाद’ बनाएर चर्चा कमाएका दीपेन्द्र के. खनाल र ‘लूट’ बाट पर्याप्त चर्चा कमाएका निश्चल बस्नेतले अरु फिल्म त्यस्तै कामचलाउ बनाइदिए ।

‘जात्रै जात्रा’ का निर्देशक प्रदीप भट्टराई भन्छन्, ‘मैले यसको कथा मात्र १७ पटक च्यातेर फालेँ, पुन:लेखन त कतिपटक गरियो गरियो ।’

‘जात्रै जात्रा’ को जति चर्चा भएको छ, त्यसको एउटा कारण यसको स्किृप्टको पनि उत्तिकै महत्त्वपूर्ण भूमिका छ । यो कथा तयार पार्न पात्र भट्टराईलाई झण्डै डेढ वर्ष लागेको थियो । लामो समय लगाएर कथा राम्रोसँग माझेकाले यो फिल्मबाट उनले तारिफ बटुले ।

हलमा यही फिल्मसँग एकैदिन प्रदर्शन भएको अर्को फिल्म हो, ‘वीर विक्रम २’ । सिक्वेल बनाइएको र चलेका कलाकार लिइएकाले यो फिल्मको पनि उत्तिकै चर्चा थियो । तर, रिलिजपछि फिल्मले न दर्शकको साथ पाउन सक्यो, न त समीक्षकले नै राम्रो भने । फिल्मको कथाले नै दर्शकको मन जित्न सकेन । यता फिल्मका लेखक प्रदीप भारद्वाजले शानका साथ भनिदिए, ‘मैले यो फिल्मको कथा डेढ महिनामा तयार पारेको थिएँ ।’

हतारमा फिल्म बनाउँदा फिल्म कस्तो बन्छ भन्ने उदाहरण हो वीर विक्रम २ । जस्तो फिल्म बनाए पनि फिल्मकर्मीहरु नकारात्मक प्रतिक्रिया स्वीकार्न तयार छैनन् । मुख्य समस्या यही हो ।

कलाकार दीपकराज गिरी भन्छन्, ‘एक चलचित्र समीक्षक गुनासो गर्दै थिए, नेपालमा सञ्जय लीला भन्सालीजस्ता फिल्मकर्मी जन्मेनन्, सही हो, न सञ्जय लीलाजस्ता फिल्मकर्मी जन्मिए, न तरण आदर्शजस्ता समीक्षक, हामी पनि सिक्दैछौँ, तपाईं पनि सिक्दै जानूस् ।’

उनको भनाइमा समीक्षकलाई समीक्षा लेख्न सिक्नुपर्ने भनिएको छ । गिरीले भनेका छन्, ‘नेपालमा तरण आदर्शजस्ता समीक्षक भएनन् ।’

तरण आदर्श बलिउड फिल्मका समीक्षा गर्छन् । उनी फिल्म जस्तो छ, त्यस्तै हिसाबले समीक्षा गर्छन्, उनी बलिउडका चर्चित विश्लेषकमध्ये एक हुन् । दीपकराज गिरीले नेपाली समीक्षकलाई समीक्षक नै नमान्ने तर सीमापारिका समीक्षकको खोजी गरेका छन् ।

तरण आदर्शले कमजोर फिल्मलाई कमजोर नै भनेर समीक्षा गरिरहेका हुन्छन् । मानौँ कि, उनले अब नेपाली फिल्मको पनि समीक्षा गर्ने भए, के उनले नेपाली फिल्मलाई ‘ब्लकबस्टर’ भनिदिन्थे त ?

तुलनात्मक एउटै शैलीका चलचित्रलाई पनि समीक्षकले फरक–फरक रेटिङ दिएका उदाहरण छन् ।

पछिल्लो समय नेपाली फिल्मकर्मीहरु समीक्षाका कारण तर्सिन थालेका छन् । समीक्षकले पनि आफूले चाहेजस्ता फिल्म नबन्दा बारम्बार फिल्मको स्तरीयतामाथि औँला उठाउने गरेका छन् । दुःखको कुरा यो छ कि, समीक्षकले कुनै फिल्ममाथि औँला उठाउनु भनेको यो क्षेत्रको ठूलो समूहसँग पङ्गा लिनुजस्तै भएको छ ।

खासमा फिल्मको समीक्षाले फिल्मकै कमी कमजोरी औँल्याउनुपर्ने हो, नेपालमा भने समीक्षालाई पचाउन सक्ने फिल्मकर्मी एउटै औँलामा गन्न सकिन्छ । अर्कातिर फिल्मको स्तरीयता पनि वर्षौँदेखि जहाँको तहीँ घुमिरहेको छ ।

त्यसो त समीक्षामा पनि समालोचक चेतना नभएको भन्ने आवाज उठ्न थालेको धेरै भइसकेको छ । समीक्षकले पनि आफ्नो गुटका कलाकारका बारेमा राम्रो लेखिदिने र अरुका बारेमा नराम्रो भनिदिने गरेको आरोप खेप्दै आएका छन् । तुलनात्मक एउटै शैलीका चलचित्रलाई पनि समीक्षकले फरक–फरक रेटिङ दिएका उदाहरण छन् ।

अर्कातिर फिल्ममा नाटकमा जस्तो वास्तविकता हुनुपर्ने भन्दै फिल्मकर्मीले आफ्ना समीक्षामा ‘सुझाव’ दिएका हुन्छन् । केही समीक्षकले त फिल्म र फिल्मले सामाजिक रुपमा पार्ने समस्यालाई भन्दा पनि यो हेर्दा दर्शकको पैसा बच्छ कि बच्दैन भन्ने टाइपको समीक्षा गरिरहेका हुन्छन् ।

फिल्मकर्मीले आफूले बनाएको फिल्मलाई जुनै हालतमा पनि राम्रो भन्न खोज्नु र समीक्षकले पनि आफ्नो समीक्षा मात्र राम्रो भनेर वकालत गर्नुको साटो बरु कसरी फिल्म उद्योगलाई फाइदा हुन्छ, र फिल्म कस्ता बन्नुपर्छ भन्नेमा ध्यान दिन जरुरी छ । होइन, भने समीक्षक र फिल्मकर्मीको शीत युद्ध उग्र हुँदै जान्छ ।

दर्शक पनि नेपाली फिल्मभन्दा विदेशी फिल्म हेर्नतिर लाग्छन् । फिल्म पण्डितहरुको भनाइ छ, ‘समीक्षकले पनि आफ्नो गुटलाई मात्र बचाउन खोज्नुभएन र फिल्मकर्मीले पनि आफूलाई अपग्रेड गर्नुपर्‍यो, होइन भने नेपाली फिल्म उद्योग सधै परालको आगो हुनेछ ।’

प्रकाशित मिति : ७ जेठ २०७६, मंगलबार  ३ : ३२ बजे

उपप्रधानमन्त्री सिंहलाई एनएफपिजे नेपालको बुझायो ध्यानाकर्षणपत्र

काठमाडौं – राष्ट्रिय फोटो पत्रकार समूह (एनएफपिजे) नेपालले उपप्रधान तथा

मोरङमा हायसको ठक्करबाट साइकलयात्रीको मृत्यु

काठमाडौं – मोरङमा हायसको ठक्करबाट आइतबार दिउँसो साइकल यात्रीको ज्यान

नेपालको शान्ति प्रयास विश्वका लागि उदाहरणीय छ : सभामुख

काठमाडौं – सभामुख देवराज घिमिरेले नेपालले शान्ति स्थापना र मेलमिलापको

बाजुरामा रूखले च्यापिएर एक जनाको मृत्यु, दुई जनाको अवस्था गम्भीर

बाजुरा– बाजुराको हिमाली गाउँपालिकाको बिच्छ्या युनामा रूखले च्यापेर आज एक

राष्ट्रिय गौरवका आयोजनाका कामलाई गति दिन प्रधानमन्त्रीको चासो

काठमाडौं–  प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओलीले राष्ट्रिय गौरवका आयोजनाको कामको गतिलाई