साहित्य : अफ्रिकी लेखक अचेबेबाट नेपालीले के सिक्ने ? | Khabarhub Khabarhub

साहित्य : अफ्रिकी लेखक अचेबेबाट नेपालीले के सिक्ने ?



‘इमान्दारिताको सच्चा परीक्षण भनेको सम्झौता इन्कार गर्नु हो । म को हुँ भनेर मलाई कसैले सिकाउन सक्दैन । तपाई मेरा विभिन्न आयामहरु वर्णन गर्न सक्नुहुन्छ, तर म को हुँ र मलाई के चाहिन्छ, त्यो म आफैंले पत्ता लगाउनुपर्छ । संसार ठूलो छ, यसका समस्या धेरै छन् र विविध छन् । संसारका मानिसहरु सधैं देखिएका जस्ता हुँदैनन् । सबैभन्दा महत्वपूर्ण कुरा तपाईले सकेसम्म धेरै पढ्नु हो । यसले तपाईलाई राम्रो लेख्न सक्ने बनाउँछ र यसले तपाईको शब्दावलीलाई बृहद बनाउँछ ।’

माथिका भनाइ अफ्रिकी साहित्यकार चिनुवा अचेबेका हुन् । नाइजेरियन उपन्यासकार, कवि तथा समालोचक चिनुवा अचेबे आधुनिक अफ्रिकन साहित्यका केन्द्रीय पात्रका रुपमा परिचित छन् ।

अफ्रिकी साहित्यकारहरुले विशेष गरेर सम्बोधन गर्ने विषय औपनिवेशिकता र समुदायको मनोसामाजिक परिस्थिति नै पर्दछन् ।

दास प्रथादेखि लिएर रंगभेदको चपेटामा परेका अफ्रिकी समुदायमध्येबाट उठेका लेखक, साहित्यकारले आफूलाई सचेत र जागरुक बनाउने क्रममा कसरी पुस्तकको माध्यमबाट पनि एक समुदायबाट अर्को समुदायलाई हेर्ने दृष्टिकोण नै बदलिएका छन् भन्ने तथ्यलाई पनि नियालिरहेका हुने रहेछन् ।

हामीले आफ्नो समुदायलाई साहित्य, कलाकै माध्यमबाट सचेत बनाउनुपर्छ भन्ने कुरा पनि चिनुवा अचेबेको लेखनबाट आँकलन गर्न सकिन्छ ।

औपनिवेशिकतामा नपरेको तर पनि विभिन्न कालखण्डमा विभिन्न खालका द्वन्द्वबाट गुज्रिएको र अनेक विभिन्नतायुक्त संस्कृति बोकेको नेपालले पनि आफ्नो कला, साहित्य र सभ्यताबारे जानकारी राख्दै सबै समुदायको पहिचान खुलस्त हुने वातावरण पाउनुपर्ने रहेछ भन्ने पनि चिनुवा अचेबेबाट सिक्न सकिन्छ । साथै आफ्नो संस्कृतिभित्र अन्य के–के मिसिँदै, नासिँदै गए त भन्ने भेउ पाउन अन्य संस्कृति र साहित्यको पनि अध्ययन गर्नुपर्ने रहेछ ।

अब अचेबेका विषयमा चर्चा गरौं ।

अचेबेको पहिलो उपन्यास थिंग्स फल अ पार्ट (१९५८) सबैभन्दा चर्चित मानिन्छ । यो आधुनिक अफ्रिकी साहित्यमा सबैभन्दा व्यापक रुपमा पढिने पुस्तक हो । सन् २००७ मा उनले अन्तरर्राष्ट्रिय बुकर पुरस्कार जितेका थिए ।

दक्षिण पूर्वी नाइजेरियाको ओगिडीको इग्वो शहरमा अचेबेको जन्म सन् १९३० मा भएको हो । उनले विद्यालयमा उत्कृष्ट प्रदर्शन गरेर चिकित्सा अध्ययनका लागि छात्रवृत्ति पाए । तर, युनिभर्सिटीमा आफ्नो अध्ययनलाई अंग्रेजी साहित्यमा बदले ।

अचेबे विश्व धर्म तथा पारम्परिक अफ्रिकी संस्कृतितिर मोहित भए । विश्व विद्यालयमा रहँदा उनले कथा लेख्न शुरु गरे । स्नातकोत्तरसम्मको अध्ययन पश्चात उनले नाइजेरियन ब्रोडकास्टिङ सर्भिसका लागि काम गरे । छिटै नै उनी फेरि लागोस महानगरमा गए ।

सन् १९५० को दशकको उत्तरार्धमा उनले आफ्नो उपन्यास ‘थिंग्स फल अपार्ट’ बाट पाठकको ध्यान आफूतिर आकर्षित गरे । अचेबेले आफ्नो उपन्यास अंग्रेजीमा लेखे र अफ्रिकी साहित्यमा अंग्रेजीलाई एक उपनिवेशवादीका भाषाको उपयोग गरे ।

जोसेफ कानराड (१८५७—१९२४) जस्ता बृटिस लेखकद्वारा लेखिएका अफ्रिकी किताबबाट अचेबे खुसी थिएनन् । उनलाई लाग्यो कि अफ्रिकी मानिसका वर्णन गलत र अपमानजनक छन् ।

नाइजेरियाली ब्रोडकास्टिङ कर्पोरेशनका लागि काम गर्दागर्दै उनले आफ्नो पहिलो उपन्यास ‘थिंग्स फल अपार्ट’ पुस्तक ( १९५९) मा एक पारम्परिक योद्धा नायकको कथा बनाए । जो बृटिस शासनको शुरुआती दिनमा बदलिँदो परिस्थितिको अनुकूल थिएन । यस पुस्तकले तत्काल अन्तरर्राष्ट्रिय मान्यता प्राप्त गर्‍यो । साथै, बियी बान्डेलेद्वारा एक नाटकको आधार पनि बन्यो ।

वर्षौंपछि सन् १९९७ मा नाइजेरियाको परफरमेन्स स्टुडियो वर्कसपले नाटकका निर्माणमा काम गर्‍यो, जसलाई संयुक्त राज्य अमेरिकामा सन् १९९९ मा केनेडी सेन्टरको अफ्रिकी ओडिसी श्रृंखलाको हिस्साका रुपमा प्रस्तुत गरिएको थियो ।

अचेबेका अघिल्ला दुई उपन्यास, ‘नो लङ्गर फर सेज (१९६०) र एरो अफ गड (१९६४) पहिल्यै तय भएका थिए । ओडिनानी अफ्रिकाको प्राचीन सांस्कृतिक अभ्यास थियो । दक्षिणपूर्वी अफ्रिकाको इग्बो, जसलाई इग्बो भाषा तथा इग्बो धर्मका नामले पनि चिनिन्छ । तर बृटिस उपनिशेषसँगै इग्बो संस्कृतिमा आएको बदलावलाई नै अचेबेले आफ्ना धेरै सिर्जनामा व्यक्त गरेका छन् ।

धर्मान्तरणको क्रम चलिरहेकै सिलसिलामा अचेबे परिवारका पाँच जना छोराछोरीको नामाकरण पनि नयाँ अपनाइएको धर्मसँग जोडिएर आएको थियो ।

चिनुवा अचेबेका धेरै सिर्जजनामध्ये संस्कृति र औपनिवेशिकता, पुरुषत्व र स्त्रीत्व अनि राजनीति र इतिहासका विषयवस्तुमा आधारित छन् । उनको विरासतका रुपमा नाइजेरियामा चिनुवा अचेबे साहित्य महोत्सव वार्षिक रुपमा मनाउने गरिन्छ ।

थिंग्स फल्स अ पार्ट उपन्यासमा आफ्नो मातृभूमिमा मिसनरी तथा औपनिवेशिक सरकारको आगमनको समयमा पारम्परिक ‘इग्बो जीवन’ को चिन्ता गरिएको छ । उनको प्रमुख चरित्र नयाँ आदेशलाई स्थानीय संस्कृतिले स्वीकार गर्न सक्दैन भन्ने हो । परम्परागत संस्कृति र ईसाई धर्मको प्रभाव चिनुवामा परेको थियो ।

कथा सुनाउने परम्परा इग्बो समुदायको मुख्य संस्कृतिका रुपमा हस्तान्तरण हुँदै आएको थियो । अचेबेकी आमा र उनकी दिदी जिनोबियाले उनलाई बाल्यकालमा धेरै कथाहरु सुनाए ।

उनको शिक्षा उनका बुबाले घरका भित्तामा झुन्ड्याइएका कोलाजहरु, साथसाथै दराजमा राखिएका पुस्तकहरुद्वारा अघि बढाइएको थियो । अचेबेले गाउँका परम्परागत संस्कृति, पर्वहरुलाई आफ्ना कथामा समावेश गरेका छन् ।

अचेबेले सन् १९६० मा ‘नो लङ्गर एट इज’ उपन्यास ल्याए । यसमा एक इग्बो मानिसको कथा छ ‘ओबी आकोनोबो’ नामक पात्र, जसले बृटिस शिक्षा लिन्छ, आफ्नो गाउँ छोड्छ अनि उ बृटिस कोलोनीमा काम गर्न थाल्छ । जसमा अफ्रिकन संस्कृति र पश्चिमी जीवनशैलीका बीच द्वन्द्व हुन्छ ।

‘अ मेन अफ द पिपुल’ सन् १९६६ मा लेखिएको व्यंगात्मक पुस्तक हो । यसमा पात्र ‘ओडिली’ ले भनेका कथालाई पछ्याइएको छ । यस कथामा ओडिलीको आफ्ना पूर्वशिक्षक तथा जादुई राजनीतिज्ञ नाङ्गासँगको द्वन्द्वबारे उल्लेख छ । नाङ्गा, जो राजनीतिमा करियर खोजेर प्रवेश गर्छन् ।

नाङ्गा पश्चिमी अफ्रिकाको परम्परागत पोशाकमा राजनीतिमा आफ्नो प्रतिनिधित्व गर्छन् । ओडिलीले नाङ्गालाई राजनीतिमा समर्थन गर्छन् । यस उपन्यासमा औपनिवेशिक अफ्रिकी राजनीति र नयाँ स्वतन्त्र राष्ट्रहरुले सामना गर्ने सामाजिक चुनौतीहरुको कडा आलोचना गरिएको छ ।

ओडिली राजनीतिमा बढी संलग्न हुन थालेपछि उनले चाँडै नै महसुस गरे कि प्रमुख नाङ्गा र उनका सहयोगीहरु गहिरो रुपमा भ्रष्ट छन् । उनीहरुले सेवा गर्नुपर्ने जनताको खर्चमा व्यक्तिगत लाभका लागि आफ्नो पदको दुरुपयोग गर्छन् । अचेबेले यस उपन्यासमा विशेष गरेर औपनिवेशिक, नवऔपनिवेशिक तथा अर्धऔपनिवेशिक राजनीति र समाजको चित्रण गरेका छन् ।

व्यक्तिगत जीवन

अचेबे र कृष्टिले १० सेप्टेम्बर १९६१ मा विवाह गरे । उनीहरुका तीन सन्तान जन्मिए । जब सन्तान विद्यालय जान थाले, अचेबे दम्पतिलाई आफ्ना सन्तान रंगभेदी विभेदमा पर्ने हुन् कि भन्ने चिन्ताले सताउन थाल्यो । त्यतिबेला गोरा शिक्षकहरुको बाहुल्य थियो ।

अफ्रिकाप्रतिको पूर्वाग्रही दृष्टिकोण भएका पुस्तकहरुका कारण उनीहरु चिन्तित बने । सन् १९६६ मा अचेबेले पहिलो बाल पुस्तक ‘चिक र नदी’ जुन पुस्तकले उनीहरुका चिन्तालाई सम्बोधन गर्दथ्यो । उपन्यासमा ‘चिक’ नाम गरेको बालक नाइजर नदी तर्न खोज्छ र अनेकौं चुनौतीहरुको सामना गर्दछ ।

चिनुवा अचेबेले आफ्नो लेखन करियरको दौरान कयौं पुरस्कार जिते । जसमा मेन बुकर इन्टरनेशनल पुरस्कार २००७ बाट उनी सम्मानित भए । यसका अलावा संसारका ३० भन्दा बढी विश्व विद्यालयबाट मानार्थ उपाधि प्राप्त गरे ।

चिनुवा अचेबेको २१ मार्च सन् २०१३ मा बोस्टन, म्यासाच्युसेच्टसमा ८२ वर्षको उमेरमा निधन भयो ।

प्रकाशित मिति : ७ पुस २०८०, शनिबार  ५ : ५० बजे

रोमाञ्चक मोडमा आईपिएलः यस्तो बन्दैछ समीकरण

यो सिजनको इन्डियन प्रिमियर लिग (आईपिएल) रोमाञ्चक मोडमा पुगेको छ।

पारस खड्का भन्छन् – ‘मेरो चरित्र हत्या गरियो, ढिलो चाँडो कानुनी दायरामा ल्याउँछु’

काठमाडौं– नेपाल क्रिकेट संघ (क्यान) का सचिव पारस खड्काले सामाजिक

नारायणगढ-मुग्लिन सडकमा निर्माणाधीन पुलको काम तीव्र

चितवन– नारायणगढ–मुग्लिन सडकखण्डका निर्माणाधीन सबै पुल आगामी कात्तिकसम्ममा सञ्चालन गर्नेगरी

तनहुँ कारागारमा क्षमताभन्दा बढी बन्दी, व्यवस्थापनमा समस्या

दमौली– जिल्ला कारागारमा तीन सय २३ कैदीबन्दी छन् । दैनिकरुपमा

रियल म्याड्रिड च्याम्पियन्स लिगको फाइनलमा

काठमाडौं– रियल म्याड्रिड युइएफए च्याम्पियन्स लिगको फाइनलमा पुगेको छ ।