राष्ट्रकवि पत्नी महाकालीको गुनासो– ‘उहाँ गएपछि सबैले बिर्सिए...’ | Khabarhub Khabarhub

राष्ट्रकवि पत्नी महाकालीको गुनासो– ‘उहाँ गएपछि सबैले बिर्सिए…’



काठमाडौं– राष्ट्रकवि माधवप्रसाद घिमिरेकी अर्धाङ्गिनी महाकाली ९० वर्ष लागिन् । चार वर्षअघि राष्ट्रकविको देहान्तपछि उनी एकल छिन् । आठ छोराछोरीकी आमा उनी २०१९ सालमा आफैंले बनाएको लैनचौरस्थित पुरानो घरमा जेठो छोरासँग बस्दैछिन् ।

सुगर र प्रेसरले थला परेकी उनी घरबाहिर सजिलै निस्कन सक्दिनन् । बोली भने निकै टाठो छ । राष्ट्रकवि जीवित रहँदा विभिन्न कार्यक्रममा हिँडिरहने उनी आजकल कसैले नबोलाएको भन्दै गुनासो गर्छिन् । भन्छिन्, ‘उहाँलाई लेखक बनाउन मैले मेरो पूरै जीवन समर्पण गरें ।’ माधवको देहान्तपछि राज्यले पनि वास्ता नगरेको महाकालीको गुनासो छ ।

‘छोराछोरी र बुहारीले राम्रोसँग हेरेका छन् । तर राज्यले मलाई बुवाको देहान्तपछि बिर्सियो,’ उनले खबरहबसँग आफ्नो बाल्यकाल, बिहे, राष्ट्रकवि माधवसँगको यात्रा र हालको एकल जीवनबारे आफूलाई यसरी व्यक्त गरिन्ः

बुवा चिरञ्जीवी र आमा देवकाको म माइली छोरी हुँ । लमजुङको पहाडमा त्यतिबेला छोरीले पढ्ने चलन थिएन । विद्यालय गएर पढ्न नपाए पनि घरमै अक्षर चिनें । नाम लेख्न चाहिँ सक्दिनँ । तर पत्रपत्रिका र पुस्तक पढ्न सक्छु । घरमा हामी चार दाजुभाइ र तीन दिदीबहिनी थियौं ।

१३ वर्षकै उमेरमा उहाँ (माधव) सँग बिहे भयो । हाम्रो मागी विवाह भएको हो । घरमा सरसल्लाह गरेर बुवाआमाले नै विवाह गरिदिनुभएको हो । हामीबीच १४ वर्षको उमेर अन्तर थियो ।

दोस्रो विवाह भएकाले उहाँहरूले सटाकसुटुक गर्ने भन्नुभयो । त्यसै अनुसार दुई परिवार र केही आफन्तको जमघटमा बिहे भयो । मेरो पहिलो भएपनि बुवाको दोस्रो बिहे थियो । पहिलो बिहे जस्तो दोस्रो बिहेमा रौनक नहुने रहेछ । बाध्यताले गर्नुपरेको बिहे थियो नि त !

शान्ता र कान्तासँगै हुर्किएँ

उहाँले श्रीमतीलाई धोका दिएर सौता हालेको होइन । साना टुहुरा सन्तानहरूको लागि आमा खोजिएको थियो । बिहे गर्नुभन्दा अघि नै बुवा (माधव)को बारेमा सबै थाहा थियो । घरमा दुई बच्चाहरू छन् भन्ने पनि थाहा थियो ।

बच्चा त बच्चा भइगए, बिहे गरेर आउँदा म आफैँ केटाकेटी थिएँ । जीवनसाथी यस्तो हुनुपर्छ, उस्तो हुनुपर्छ वा कस्तो हुनुपर्छ– केही यादै भएन । बिहे गरेर आउँदा बुवाले स्कुलमा पढाउनुहुन्थ्यो । उहाँ स्कुल गएपछि खेल्न जान्थेँ । पहाडको ठाउँ, घरबाहिर निस्किएर ढुङ्गामाटो बटुल्दै खेल्थ्यौँ ।

पहिलेकी श्रीमतीसँग कति प्रेम थियो भन्ने कुरामा उहाँले किताबै लेख्नुभयो । तर मसँग जेठी श्रीमतीबारे कहिल्यै कुरा गर्नुभएन । जेठीलाई सम्झिएर मेरो अगाडि रुनु भएन । किताबमा लेखेको कुरा पढ्दा चाहिँ जेठीलाई धेरै सम्झिनुहुँदो रहेछ भन्ने मलाई लाग्थ्यो ।

त्यो स्वाभाविक पनि हो । दुई सन्तानकी आमा हुनुहुन्थ्यो, कति सपना थियो होला ? कति प्रेम थियो होला ? जेठी अब रहिनन् भन्ने सुन्दा कस्तो भएको थियो होला ? तर जेठी यस्ती थिइन्, उस्ती थिइन्, तिमी जेठी जस्ती छैनौ वा उनी भन्दा राम्री छौ भनेर तुलना गर्नुभएन ।

बिहे गरे आउँदा एक छोरी सात महिनाकी र अर्की ६ वर्षकी थिइन् । सानीलाई मामाघरकी हजुरआमाले हुर्काउनुभयो । अर्की ठुली घरमै बुवासँग थिइन् । म आफै बच्चै ! कसरी त्यो सात महिनाको बच्चा हुर्काउनु ?

बच्चाहरूसँगै म आफैं हुर्किएँ । उनीहरूसँगै खेल्दै ठूली भएँ । आफूले १७ वर्षको हुँदा पहिलो सन्तान जन्माएँ । जेठो सन्तान जन्मिएको दुई वर्षपछि अर्को जन्माएँ । म पट्टिका ६ मध्ये जेठी छोरी मञ्जु, माइली उषा, काँइली किरण र कान्छी ज्योति छन् । दुई छोरामध्ये जेठो इन्दिवर र कान्छो राजु छन् ।

ठूलो छोरा हाइड्रोपावरमा र सानो छोरा खानेपानीमा काम गर्थे । दुई छोरी स्कुलमा पढाउँथे । अर्की छोरी पुल्चोक क्याम्पस पढाउँथिन् । कान्छी डाक्टर थिइन् । अहिले सबै छोराछोरी पनि रिटायर्ड भैसके । अहिले आफ्नै छोराछोरीसँग अमेरिका, क्यानडा र अष्ट्रेलियामा छन् । कोही यतै छन् । जताततै ढाकेका छन् । सन्तानले डाँडाकाँडा ढाकुन भनेर पहिले पहिले आशीर्वाद दिन्थेँ । त्यो आर्शिर्वाद आफैँलाई लागेको जस्तो लाग्छ ।

नाति, पनातिको संख्या थाहा छैन !

आशीर्वाद लागेको छ । नातिनातिना कति छन्, थाहा छैन । पनाति पनातिना पनि भए । तर कति छन्, थाहा छैन । छोरापट्टिका ३ जनाजति छन् । छोरीपट्टिका नातिनातिना धेरै छन्, यति नै छन् भनेर संख्यामा भन्न सक्दिनँ ।

तर दुई आमाका छोराछोरीबीच हिजो पनि मनमुटाव थिएन । हुर्कने क्रममा पनि थिएन । आज आ–आफ्नो गरेर बसेका छन्, मनमुटाव छैन । मैले जन्माएका छोराछोरीले जति मलाई हेरचाह गरेका छन्, माया गरेका छन्, आमा मानेका छन्, जेठीकाले पनि उत्तिकै गर्छन् ।

मेरा छोरीहरू जसरी माइती आउँछन्, जेठी दिदीका छोरीहरू पनि उसरी नै आउँछन् । मैले कहिले भेदभाव गरिनँ, उनीहरूले पनि आजका दिनसम्म गरेका छैनन् । आफ्नो कोखबाट नजन्मिँदैमा फरक हुन्छ भन्ने हुँदैन । नाता भनेको रगतभन्दा धेरै भावनात्मक हो ।

भावनाले मेरो बच्चा भनेर मान्यो भने सडकमा भेटिएको बच्चा पनि आफ्नो हुन्छ । त्यसमाथि उनीहरू मेरो श्रीमान्का रगत हुन् । आमाको कोख मात्रै अर्को थियो । मलाई कहिले उनीहरू अर्को हुन् भन्ने भावना नै आएन । यिनीहरू मेरै हुन् भन्ने भावले हेरेँ । उनीहरूले पनि कान्छी आमाको भावले हेरेनन् ।

उहाँ पढेलेखेको मान्छे, शिक्षक र लेखक ! म अनपढ थिएँ । तर उहाँले सबै बुझेर बिहे गरेको कारणले अनपढ भनेर कहिले बोल्नुभएन । हाम्रो समयमा प्रायः महिलाहरू अनपढ नै हुन्थे । छोराहरूले मात्रै पढ्ने चलन थियो । जति नै पढेको केटाले पनि अनपढ केटी नै बिहे गर्थे ।

शहरबजारमा मात्रै केही केटीहरूले पढ्न पाए त्यतिबेला । पढेको र नपढेको भनेर असमझदारी भएन । जीवनसाथीको रूपमा उहाँ असाध्यै मिलनसार मान्छे हुनुहुन्थ्यो । कसैलाई बिझाएर नबोल्ने ! वैवाहिक जीवनमा खासै धेरै झैझगडा भएन । १०२ वर्ष बाँच्नुभयो । उहाँ लामो आयु बाँच्नु पनि सकारात्मक ऊर्जाले नै हो ।

मलाई जहिले पनि केटाकेटी सम्झिनुभयो, उमेरले धेरै फरक भएर होला । म हुर्कें, बढें, आमा भएँ, तर उहाँको नजरमा केटाकेटी । ‘यो केटाकेटी हो, थाहा पाउँदिन, बुझ्दिनँ’ भन्नुहुन्थ्यो ।

बुवा स्वर्गे भएपछि मान्छेहरू त्यति आउन छोडे । अहिले आफ्नै हल्का कामहरू मात्रै गर्न सक्छु । अलि दिन अगाडिसम्म बिहान पूजा गर्थेँ । अहिले पाखुरा दुखेर पूजा गर्न सकेको छैन । हाल म जेठो छोरोसँग बस्छु । कान्छा छोराको पनि यहीँ नजिकै घर छ ।

दिउँसो पत्रिकाहरू हेर्छु, दिन त्यसै जान्छ । मेरो ६ र दिदीका २ जना गरी ८ जना बच्चाहरू हुर्काएँ, पढाएँ, बढाएँ र बिहेदान गरिदिएँ । अरू काम गर्ने फुर्सद नै भएन । त्यत्तिका सन्तान हुर्काउनु बढाउनु कुनै जागिर भन्दा कम हो र ? सबैलाई राम्रोसँग शिक्षा दिएँ, जागिर खान सक्ने बनाएँ ।

लेखकको घर शान्त हुनुपर्छ

आज छोराछोरी रिटायर्ड भएर बसेका छन् । पेन्सन खाएर बसेका छन् । त्यो त्यसै कहाँ हुन्छ र ? आमाको समर्पण र त्यागले घरपरिवार राम्रो बन्ने हो । मैले मेरो पूरै ऊर्जाशील समय सन्तानलाई दिएँ । बुवा लेख्न बस्ने, केटाकेटी मैले नसम्हाल्दिए त कसरी लेख्न सकिन्थ्यो ?

मैले र छोराछोरीले समय दिएर नै उहाँ लेखक बन्नुभयो । दुनियाँदारीको जिम्मेवारी बोक्न परेको भए, लेखक बन्न सकिदैनथ्यो । लेख्ने भन्ने कुरा हल्ला, खलबलमा हुँदैन । ढोका थुनेर कोठामा बस्नुहुन्थ्यो । हामीले ढोका पनि ढकढकाएनौँ, पढ्न र लेख्न नै दियौँ ।

पेन्सन नपाक्दै पढाउन छोड्नुभएको हो । एकेडेमीमा पछि काम गरेको हो । कुलपति पनि पछि भएको हो । छोराछोरीलाई कहिले गाली नगर्ने, तह लगाउन भनेर पिटेको थाहा पाइन । एक बुवाको रूपमा पनि उहाँ दयालु हुनुहुन्थ्यो । केटाकेटीलाई पढाउने काम भने गर्नुभएन । ‘आऊ ! तिमीहरूलाई पढाउँछु, होमवर्क गराउँछु’ भन्नुभएन । आफ्नो अध्ययन र लेखन भन्दाबाहेक अरूमा ध्यान थिएन । मैले क, ख आफैँ पढेको हो । केटाकेटीले पनि आफैं पढे । बुवाले पढाउनुभएन । पार्टी विवाहमा भन्दा धेरै कवि गोष्ठी सम्मेलनमा जानुहुन्थ्यो ।

लेखकको घर शान्त हुनुपर्छ । परिवारमा मेलमिलाप र प्रेम हुनुपर्छ । लेखकलाई बुझेर समय दिनुपर्छ । तब मात्रै एक घरमा लेखक जन्मिन सक्छ । बच्चालाई अभिभावकले जसरी हेरचाह र परवाह गर्छन्, लेखकलाई परिवारका सदस्यले त्यस्तै गर्नुपर्छ । उसले खायो वा खाएन ? सुत्यो वा सुतेन ? भनेर रुँगेर बस्नुपर्छ ।

लेख्ने मान्छे खान र सुत्न पनि बिर्सन्छ । अब सुत्नु भन्नुपर्छ । उहाँले लेखनमा दिएको समय कहिले मलाई आफूले समय पाइन भन्ने लागेन । कति श्रीमान्ले समय दिएन भनेर गुनासो गर्छन्, मैले गरिनँ । कामै त्यही हो भनेर स्वीकार गरें । उहाँले आफ्नो लेख्ने कोठामा पसेर ढोका थुन्दा मलाई सधैं आनन्द लाग्यो ।

उहाँभित्र छिरेपछि म छोराछोरीसँग रमाएँ । गीत लेखेर सुनाउनुहुन्थ्यो, उहाँ निकै राम्रो गाउनु हुन्थ्यो । गायक बनेपनि हुन्थ्यो भन्ने मलाई लाग्थ्यो, तर उहाँले गीत रेकर्ड भने गर्नुभएन । लेखकको कमाइ अहिले पनि छैन । त्यतिबेला झनै थिएन । पैसा कमाउने काम वा जागिर गरे हुन्थ्यो भन्ने धेरैपटक लाग्यो । तर मुखै खोलेर भनिनँ ।

लेखकका लागि सञ्चयकोष आवश्यक

उहाँले पहाडमा स्कुल पढाउनुभयो, काठमाडौं आएर कलेज पढाउनुभयो । पूरा पढाइदिएको भए निरन्तर तलब आउँथ्यो । अहिले पेन्सन आउँथ्यो । उपकुलपति हुँदै कुलपति नै पनि हुनुभयो । २८ वर्ष एकेडेमीमा काम गरे पनि उहाँ बाँचुन्जेल भत्ता पाउनुभयो । अहिले मलाई केही छैन ।

कलेज पढाइदिएको भए, आज म बुढेसकालमा औषधी खान छोराछोरीको भर पर्नुपर्ने थिएन । मान्छे हो, सास रहेसम्म खर्च चाहिन्छ । बुढेसकालमा झनै खर्च चाहिँदो रहेछ । लेखकको सञ्चय भन्ने हुँदैन । त्यत्रा छोराछोरी पढाउँदा र हुर्काउँदा नै ठिक्क भयो । नभएर धेरै चिन्ता छैन, तर भइदिएको भए सहुलियत हुन्थ्यो ।

राष्ट्रकविको जीवनसाथीको रूपमा बाँच्न पाएँ, यो कुनै पेन्सनसँग भने दाँज्न सकिँदैन । चाहेर पनि धेरैले राष्ट्रकवि हुन सक्दैनन् । आजीवन मेहनत, त्याग र लगनशीलताले हासिल गरेको उपाधि हो । उहाँले प्राप्त गर्नुभएको सफलतामा म जोडिन पाएँ, यो मेरो लागि सौभाग्य हो ।

मनले सन्तोष लिने हो भने नपुग्दो केही छैन । छोराछोरीबुहारीले राम्रो मात्रै होइन, धेरै राम्रो गरी राखेका छन् । लेकतिरको चामल ल्याएर खुवाएका छन् । फापर, मुगको रोटी खान्छु । सकभर चामल नखाने भन्नेतिरै छु । प्रेसर र सुगरको औषधी प्रशस्त खानुपरेको छ । अहिलेको शरीर औषधीले नै धानिरहेको छ ।

अहिले साहित्य सम्मेलनमा कसैले बोलाउँदैनन् । मान्छेको स्वभाव हो, खोलो तर्यो लौरो बिर्सियो । बुवा नरहेपछि मेरो के काम ? फेरि साहित्यमा व्यक्तिगत रूपमा मेरो के योगदान ?

म त विशुद्ध राष्ट्रकविको अर्धाङ्गिनी मात्रै हो । त्यसमाथि अब शरीरले धेरै हिँड्न पनि सक्दैन । कुनै कार्यक्रममा गएर बसिरहन पनि सक्दैन । बुवाले भने लगभग सबै कार्यक्रमा लिएर हिँड्नुहुन्थ्यो ।

पहिले र अहिलेको समयमा धेरै फरक छ । अहिले स्वतन्त्रताको नाममा अराजकता धेरै देख्छु । स्वतन्त्रता आवश्यक छ, कसैको पराधिन राम्रो होइन । तर सुहाउँदो हुनुपर्छ । अहिले जे पनि लेखेर लेखन बन्नेको संख्या धेरै छ । समाजलाई मार्गनिर्देश गर्ने, चेतना जगाउने खालका भन्दा पनि आफू अनुकूलको लेखन भइरहेको छ ।

सुन्न र पढ्न नसकिने भद्दा कुराहरू लेखिएका छन् । त्यसकारण पनि लेखकको महत्व घट्दै छ । राज्यले लेखकलाई हेरेको अवस्था छैन । तर लेखनमा इमान्दारलाई हेर्नुपर्छ । सहुलियत दिनुपर्छ । लेखनमै समर्पण भएकाले परिवार पनि हेर्नुपर्ने हुन्छ ।

बुवाको किताब साझा प्रकाशनले छाप्छ । तर उसले घाटा देखाएरै रोयल्टी दिँदैन । साझा गरिब छ । त्यसमाथि अर्को अहिले किताब पढ्ने संस्कृति हरायो । पढ्ने केहीले पनि मोबाइलमा इन्टरनेटबाट किताब पढ्छन् । गीतको पनि कुनै रोयल्टी छैन ।

किताब सबैले पढ्न लायकको लेखिनुपर्छ । परिवार भएका ठाउँमा बसेर सुनाउन सकियोस् । लेख्नेलाई परिवारले सहयोग गर्नुपर्छ । उसले लेखेका कुराहरूलाई राम्रो नराम्रो भन्दिनुपर्छ । बुवाको गीत कति मैले भएन भनेर फेरि लेख्नुभएको छ ।

लेखकको पहिलो परिवार पाठक र स्रोता हुन्‌ । सही सल्लाह दिनुपर्छ । धेरै प्रशंसा र धेरै आलोचना राम्रो होइन । स–सानो कुरामा गुनासो गरेर लेख्ने वातावरण खलबल्याउन हुँदैन । लेखिरहेको मान्छेलाई ‘पैसा खै ?’ भन्न थाल्यो भने लेख्न सक्दैन । उसको दिमागमा आएको सिर्जना हराएर जान्छ । एकपटक दिमागमा आएको सिर्जना अर्को समयमा हुबहु आउँदैन ।

त्यसकारण लेखकलाई खल्बल्याउन हुँदैन । बुवाको गुण कान्छो छोरामा छ । उसले लेख्छ । किताब छापेको पनि छ । अमेरिका भएकी कान्छी छोरीले पनि लेख्छिन्, पाँच वटा किताब छापिन् ।


नातिनातिनामा भने लेख्ने गुण छैन । पैसा भनेको जति कमाए पनि पुग्दैन । बस्ने बास बनाइदिनुभयो । बाँकी छोराछोरीलाई ‘कमाएर खाऊ’ भन्नुभयो । आफ्नो खुट्टामा उभिन सक्ने सबैलाई बनाइदिएका छौं ।

बुवाहरू पनि दुई परिवार हो । जेठी आमाको छोरो हुनुहुन्थ्यो । उहाँले पनि आमा भन्ने थाहा पाउनुभएको होइन । कान्छी सासु थाहा पाएँ ।

उहाँहरूसँग बस्नुपरेन । काठमाडौं २००९ सालमा बुवासँग आएको हो । लामो समय भाडामा बस्नुपर्‍यो । अहिले यो घर २०१८ सालमा घडेरी किनेर बनाएको घर हो । त्यतिबेला घर बनाउन ७० हजार रुपैयाँ खर्च भएको थियो ।

प्रकाशित मिति : ८ भाद्र २०८१, शनिबार  ५ : ०२ बजे

सात चिनियाँ गाउँलाई राष्ट्रसङ्घीय उत्कृष्ट पर्यटन गाउँको पुरस्कार

बेइजिङ– संयुक्त राष्ट्रसङ्घीय विश्व पर्यटन सङ्गठन (युएन टुरिजम) ले यस

लमजुङमा जगत तातोपानीकुण्ड महोत्सव सम्पन्न

सुन्दरबजार– लमजुङको मर्स्याङ्दी गाउँपालिकाको आयोजनामा सुरु भएको दोस्रो मर्स्याङ्दी महोत्सवअन्तर्गत

एनपीएलका आठ फ्रेन्चाइजीले विश्वकपमा छनौट यू-१९ महिला टिमलाई १० लाख दिने

काठमाडौं-  विश्वकपमा छनौट भएको नेपाली यू-१९ महिला क्रिकेट टिमलाई नेपाल

प्याजका बिरुवा बेचेर डेढ लाख कमाउँदै रामपुरका किसान

रामपुर– रामपुरका गोविन्दप्रसाद दुवाडीले एक मौसममा प्याजका बिरुवा बेचर एक

सडक मिचिएको गौशाला चोकको भवनमा चल्यो डोजर (तस्बिरहरू)

काठमाडौं- काठमाडौं महानगरपालिकाको नगर प्रहरी बल र स्थानीयबीच गौशालामा तनाव