बच्चा चोरी प्रकरणको प्रश्न– रित्तो कोखमा चुक कि सामाजिक न्यायको खोजी ?  | Khabarhub Khabarhub

बच्चा चोरी प्रकरणको प्रश्न– रित्तो कोखमा चुक कि सामाजिक न्यायको खोजी ? 



केही दिन अगाडि दैलेख घर भएकी मनकुमारी सिंह थापाथलीस्थित परोपकार प्रसूति तथा स्त्रीरोग अस्पतालबाट एक बच्चा लिएर फरार भइन् । काभ्रेपलाञ्चोक चौरीदेउराली गाउँपालिका– ३ घर भई काठमाडौंको कपन बस्ने वर्ष २२ की सविना श्रेष्ठको बच्चा लिएर उनी अलप भइन ।

तर प्रहरीले १२ घण्टामै मनकुमारीलाई नियन्त्रणमा लियो । उनले प्रहरीसँगको प्रारम्भिक बयानमा विवाह गरेको लामो समयसम्म पनि आफ्नो बच्चा नभएपछि बच्चा चोरी गरेको बताएकी थिइन् । बच्चा नभएपछि आफूले डाक्टरलाई देखाउँदा सन्तान नहुन सक्छ भनेपछि शिशु चोर्ने योजना बनाएको बताइन् ।

यस घटनाकी पीडक मनकुमारी र पीडित सविना हुन् । २६ दिनको बच्चा १२ घण्टासम्म हरायो । कुन उद्देश्यको लागि बच्चा चोरिएको थियो ।  भेटिन्छ वा भेटिँदैन, त्यो अन्यौलमा एक आमाको मनोविज्ञान कति कमजोर होला ? हामी अनुमानसम्म गर्न सक्दैनौ ।

तर पीडक मनकुमारीको बयान सुनेपछि जोकोहीको मथिङगल हल्लिन्छ । अब उनलाई अपराधी मान्ने कि नमान्ने ? महिला अधिकारकर्मी तथा समाजशास्त्रीहरुले बच्चाकी आमा वास्तविक पीडित हुन् भनेका छन् । केहीले मनकुमारीलाई ‘चोर’ बनाउन समाज दोषी रहेको तर्क गरिरहेका छन् ।

नियतिले गलत काम गर्न बाध्य बनाए पनि मातृवात्सल्य सुन्दर हुन्छ भन्ने नजिर घटनाले देखाएको केही महिला अधिकारकर्मीको दाबी छ । त्यस कारण उनी पनि यस घटनाको कहीँ कतै पीडित हुन् भन्ने छ । थुनामा रहँदा पनि उनको पाठेघरबाट रगत बगेर प्रहरीले उपचारको लागि लगेको थियो ।

उनको अवस्था हेरेर कानुन भन्दा माथि मानवीय व्यवहार देखाउनु पर्ने राय धेरैको छ । सबै विषयमा कानुनी पाटा हेरिनु हुँदैन ।  कहिलेकाहीँ व्यावहारिक विषयमा पनि ध्यान दिनुपर्छ । व्यावहारिक रूपमा हेर्दा यो हाम्रो समाजको सोचका कारण भएको घटना हो । यसमा उनी मात्र नभएर सिंगो समाज दोषी छ भएको उनीहरूको तर्क छ ।

तर केही अधिकारकर्मीले यस्तो प्रकारको घटनामा भावुकता राम्रो नभएको भन्दै सविना वास्तविक पीडित भएको बताएका छन् । आमा बन्ने चाहनाले बच्चा चोर्ने विषयलाई संरक्षण गर्ने हो भने भविष्यमा न्यायिक फैसलाको लागि गलत अभ्यास हुने उनीहरू बताउँछन् । भावनामा डुबेर सजाय तोक्दा त्यसबाट बस्ने नजिरले भयावह रूप लिने दाबी उनीहरूको छ ।

अधिकांशले दम्पती आफ्नो बच्चा नभएपछि उनीहरू अस्पतालमा गएर आइभीएफ मार्फत पनि बच्चा जन्माउनु पर्छ । यदि यो उपाय पनि सफल भएन भने अनाथ, संरक्षक नभएका बच्चाहरू कानुनी प्रक्रिया पुर्‍याएर लिनुपर्ने तर कुनै पनि बहानामा अर्काको बच्चा चोर्न नहुने तर्क उनीहरूको छ ।

ओम अस्पतालका सूचना अधिकारी विनोद अधिकारीले अस्पतालमा वार्षिक १४ हजार जोडी टेष्टट्युब बेबीका लागि आउने गरेको बताए । उनी भन्छन्, ‘उनीहरूको नाम ठेगाना दिन मिल्दैन, तर वार्षिक १४ हजारको संख्यामा आउँछन् ।’

पछिल्लो समय विभिन्न कारणले दम्पतीहरूमा सन्तान उत्पादनको समस्या बढ्दै गएको छ । तर विज्ञानले अभिभावक बन्न चाहनेका लागि टेष्टट्युब वेवी वरदान साबित गरिदिएको उनको भनाइ छ ।

ओम अस्पतालले सेवा सुरु गरेको २२ वर्ष भयो । हालसम्म यस अस्पतालबाट जन्मिएका टेष्ट ट्युब बेबी एक हजार जनाले प्लटु पढ्दै गरेको रमाइलो किस्सा अधिकारीले सुनाए ।

आइभीएफबाट बच्चा जन्माउन आमाको अधिकतम उमेर ५० र बुवाको ५५ वर्ष तोकिएको छ । यसको लागि २ देखि करिब ४ लाखसम्म खर्च लाग्ने उनी बताउँछन् ।

दम्पतीले बच्चा चाहनु स्वाभाविक हो । तर कतिपय अवस्थामा सहज वा प्राकृतिक रूपमा बच्चा हुँदैन । नेपाली समाजमा अझै बच्चा विनाको दम्पतीलाई अधुरो वा अपुरो नै मान्ने सांस्कृतिक, सामाजिक मान्यता छ । जसको कारण बच्चा कुनै पनि हालतमा हुनुपर्छ र आफ्नै हुनुपर्छ भन्ने छ । त्यसको समाधान टेष्टट्युब बेवी भएको उनले बताए ।

जरिवाना पनि सजाय हो : अधिवक्ता

थापाथली अस्पतालमा भएको घटनामा मनकुमारीलाई जरिवाना तिराएर छोड्दिनुपर्ने अधिवक्ता राधिका खतिवडा बताउँछिन् । उनलाई सजाय गर्नुपर्छ । उनी भन्छिन्, ‘जरिवाना पनि सजाय हो । खान नपाएर चोर्नु र चोरीलाई पेशा बनाउने चोरमा धेरै फरक छ । यो नै सच्चा न्याय हुने उनी बताउँछिन्  ।

‘ती महिलालाई बच्चा अपहरणको मुद्दा लगाएर सजाय गर्नु भन्दा जरिवाना तिराएर छोडिदिनु उपयुक्त हुन्छ, उनले भनिन्, ‘त्यो जरिवाना बच्चाको अभिभावकलाई क्षतिपूर्ति स्वरूप दिइनुपर्ने उनको भनाइ छ ।

कसैको पनि बच्चा चोर्नु सामान्य होइन । तर घटनाको प्रकृति हेर्दा उनी बच्चाको अभावमा निकै दुःखी देखिन्छिन् । आफू निसन्तान हुनुको पीडाले त्यस्तो जघन्य अपराधको बाटो उनी हिँड्न बाध्य भएकी छन् । सामाजिक न्याय अन्तर्गत उनलाई जरिवाना तिराएर, परामर्श गरेर छोड्न सकिने उनी बताउँछिन् ।

‘प्रहरीसँगको बयानमा पनि उनी सुरुमा बोल्नै सकिनन् । अरूको बच्चा चोर्नुमा उनलाई ग्लानि छ, ‘निकै लामो समयपछि उनले सन्तानको चाहनाले चोरेको बयान दिइन् ।’ बच्चा अन्य कुनै प्रयोजनको लागि चोरेकी छैनन् । आफ्नो सन्तान नहुने भएपछिको मनोसामाजिकले उनलाई अपराधमा धकेलेको देखिन्छ ।

आपराधिक उद्देश्य नदेखिएकाले उनलाई मुद्दा नै लगाउनुपर्छ भन्ने पक्षमा आफू नभएको खतिवडा बताउँछिन् । साथै, उनले आफ्नो सन्तान नभएपछि धर्मपुत्र वा धर्मपुत्री ग्रहण गर्ने प्रक्रियामा जान सुझाव दिन्छिन् ।

धर्मपुत्र वा धर्मपुत्री ग्रहण गर्न कानुनी व्यवस्था

मुलुकी (देवानी)  संहिता ऐन २०७४ को परिच्छेद ८ मा कुनै व्यक्तिले अन्य व्यक्तिको छोरा वा छोरीलाई आफ्नो छोरा वा छोरीको रूपमा स्वीकार गरेको व्यक्ति धर्मपुत्र वा धर्मपुत्री मानिने व्यवस्था छ ।

देहायका कुनै व्यक्तिले बालबालिकालाई धर्मपुत्र वा धर्मपुत्री राख्न सक्नेछन्
– विवाह भएको दश वर्षसम्म पनि छोरा वा छोरी नहुने दम्पती ।
– पैंतालीस वर्ष उमेर पूरा भएकी अविवाहिता, विधवा, सम्बन्ध विच्छेद वा न्यायिक पृथकीकरण गरी बसेकी छोरा वा छोरी नहुने महिला ।
– पैंतालीस वर्ष उमेर पूरा भएको अविवाहित, विदुर, सम्बन्ध विच्छेद वा न्यायिक पृथकीकरण गरी बसेको छोरा वा छोरी नहुने पुरुष ।

यस्ता व्यक्तिले धर्मपुत्र वा धर्मपुत्री राख्न सक्ने छैनन्
– होस ठेगानमा नभएको ।
– नैतिक पतन देखिने फौजदारी अभियोगमा अदालतबाट कसुरदार ठहरिएको ।
– नाबालकलाई पालनपोषण, स्वास्थ्य, शिक्षा, खेलकुद, मनोरञ्जन तथा हेरचाहको व्यवस्था गर्न सक्ने आर्थिक हैसियत नभएको ।

कुनै दम्पतीले धर्मपुत्र वा पुत्री लिन चाहन्छन् भने त्यो दम्पतीको प्राकृतिक रूपमा बच्चा हुन नसक्ने कुरा प्रमाणित हुनुपर्ने नेपाल बाल संगठनकी अध्यक्ष विद्या उपाध्याय न्यौपाने बताउँछिन् ।
संगठनबाट बच्चा ग्रहण गर्न पुर्‍याउनुपर्ने विधि
– दम्पतीले विवाह गरेको १० वर्ष पूरा हुनुपर्ने ।
– दम्पती दुवैको नागरिकताको प्रमाणपत्र ।
– विवाह दर्ताको प्रमाणपत्र
– वीर अस्पतालबाट सन्तान हुन नसक्ने व्यहोराको प्रमाणित कागज ।
– मान्यताप्राप्त चिकित्सकद्वारा प्रमाणित (एचआईएभी, हेपाटाइटिस तथा गम्भीर प्रकृतिको मानसिक रोग) नभएको प्रमाण ।
– स्थानीय तहबाट बच्चा नभएको सिफारिस पत्र ।
– दम्पतीको पेसाको प्रमाण भए, पेश गर्ने ।
– वार्षिक आय र आम्दानीको स्रोत खुल्ने कागज ।
– नगद मौज्दात खुल्ने कागज ।
– आफ्नो नाममा भएको सेयर तथा अन्य सम्पत्ति लगायत घरजग्गा धनीको प्रमाण पुर्जाको प्रतिलिपि ।
– संगठनमा धर्मपुत्र वा पुत्री लिने सम्बन्धमा परिवारका अन्य सदस्यहरूको विचार  लेखाई सहीछाप गराई कागज पेश गर्ने ।
– बाबुआमाको उमेर ३५ वर्षदेखि ४५ वर्ष भएका परिवारलाई प्राथमिकता दिइने ।
– दुवै जनाको फोटो चार (चार प्रति र घरभित्र तथा बाहिरको प्रस्ट देखिने फोटो ।
– चारित्रिक प्रमाणपत्र (कुनै फौजदारी अभियोग नपरेको) ।
– बालबालिका ग्रहणको लागि छान्न नपाइने ।

प्रकाशित मिति : २० फाल्गुन २०८०, आइतबार  १२ : ०६ बजे

सुनको मूल्य बढ्यो, कतिमा भइरहेको छ कारोबार ?

काठमाडौं– नेपाली बजारमा आज सुनको मूल्य बढेको छ । नेपाल

एमाले सभा : शहीद गेटबाट हिँड्ने जुलुस दरबारमार्गमा १ बजे आइपुग्ने

काठमाडौं– सत्तारुढ दल नेकपा एमालेले शुक्रबार राजधानीमा शक्ति प्रदर्शन गर्दै

झापाबाट एघार करोडको चिया निर्यात

झापा– नेपाल बहुउद्देश्यीय सहकारी संस्था (एनएमसी)ले ११ करोड ४३ लाख

विकास परियोजनाले कालीगण्डकी नदी संकटमा पर्ने चिन्ता

गण्डकी– मध्यनेपालको प्रमुख नदी–प्रणाली कालीगण्डकीमा आधारित कतिपय विकास परियोजनाले सभ्यता

विद्युत् महसुल नतिर्ने छ सय ग्राहकको लाइन काटिँदै

बैतडी– विद्युत् महसुल नतिर्ने करिब छ सय ग्राहकको विद्युत लाइन