पाथीभरा माताले ओली सरकारको रक्षा गरुन् ! | Khabarhub Khabarhub

टिप्पणी

पाथीभरा माताले ओली सरकारको रक्षा गरुन् !

सरकारी दमन रोकेर सम्वादबाट समाधान खोज्न आवश्यक


१४ माघ २०८१, सोमबार  

पढ्न लाग्ने समय : 7 मिनेट


1.7k
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओली आफूलाई कम्युनिस्ट बताउँछन् । कम्युनिस्टले धर्म मान्दैनन् । अर्थात्, उनीहरु भौतिकवाद र विज्ञानमा विश्वास गर्छन् । संसारको सृष्टि र सञ्चालन अदृश्य शक्तिबाट नभई विज्ञानको नियमबाट हुन्छ भन्ने कम्युनिस्टहरुको दार्शनिक मान्यता छ । यही मान्यताका आधारमा कार्ल मार्क्सले भनेका होलान्– धर्म अफिम हो ।

कम्युनिस्टहरुको हकमा मात्र होइन, आधुनिक राजनीतिशास्त्रले समेत धर्म र राजनीतिलाई अलग गर्नुपर्छ भन्ने मान्यता राख्छ । मध्ययुग, अर्थात ‘डार्क’ युगमा करिब ३/४ सय वर्षसम्म राजनीतिमाथि धर्मको प्रभुत्व थियो । राज्यसंयन्त्रमा चर्च हाबी थिए । राजा/शासकभन्दा पादरी/ऋषि/जोगीहरुलाई उच्च मानिन्थो । तर, पुनर्जागरणकालपछि धर्मलाई मानिसहरुको आस्थाका रुपमा सम्मान गर्दै राजनीतिशास्त्र र विधिशास्त्रलाई धर्मबाट अलग गरियो । त्यसैले आधुनिक राजनीतिशास्त्रमा भन्ने गरिन्छ– धर्मका नाममा राजनीति नगरौं ।

कम्युनिस्टले धर्म नमाने पनि धर्मलाई कसरी हेर्ने ? मानिसहरुको धार्मिक आस्थालाई कसरी लिने ? कम्युनिस्ट पार्टीको सरकारले विभिन्न धार्मिक सम्प्रदायहरुसँग कस्तो व्यवहार गर्ने ? पशुपतिनाथ, मनकामना, कालिञ्चोक, लुम्बिनी, गढीमाई, देवघाट, मुक्तिनाथ, जनकपुरधाम, बराहक्षेत्र, हलेसी, पाथीभरा, जस्ता धार्मिकस्थलप्रति कस्तो विकास–नीति अवलम्वन गर्ने ? खप्तड, बडिमालिका जस्ता क्षेत्रहरुको विकासप्रतिको सरकारको दृष्टिकोण के हुने ? यस विषयमा कम्युनिस्ट पार्टीको सरकारसँग मात्रै होइन, गैरकम्युनिस्ट सरकारसँग पनि स्पष्ट दृष्टिकोण आवश्यक पर्छ ।

नेपालका कम्युनिस्टहरुमा लामो समयसम्म देखिएको एउटा वालरोग के हो भने उनीहरुले धर्म र संस्कृतिलाई एउटै डालोमा हालेर व्याख्या गरे । धर्म र संस्कृतिमा भिन्नता पनि छ र यी दुबै फरक विधा हुन् भन्ने समाजशास्त्रीय यथार्थ नेपालका कम्युनिस्टले बुझ्नै सकेनन् ।

यही भुलभुलैयाका कारण उनीहरु ‘भौतिकवादी’ बन्ने नाममा ‘संस्कृतिविरोधी’ बन्न पुगे । अथवा, संस्कृतिलाई सम्मान गर्ने नाममा भैंसीपूजा गर्नेदेखि लिएर रामको मूर्ति बनाउनेसम्मका गतिविधिमा लागे । अर्कोतिर संस्कृतिको संरक्षण गर्ने काम नास्तिकहरुको होइन भन्ने मान्यता जन्मियो । अध्यात्मवादीहरुले कम्युनिस्टलाई आरोप लगाए– भौतिकवादीले संस्कृति बुझ्दैन ।

बाहिरबाट हेर्दा प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओली कम्युनिस्ट भइकन पनि ‘संस्कृतिप्रेमी’ जस्ता लाग्छन् । ठोरीमा रामको मूर्ति स्थापना गर्नेदेखि लिएर भाषणहरुमा पूर्वीय ऋषिमुनिको उल्लेख गर्ने गरेको तथ्यलाई हेर्दा प्रधानमन्त्री ओली कहिलेकाहीँ ‘धार्मिक’ समेत प्रतीत हुन्छन् । तर, शासक धार्मिक हुनु वा नास्तिक हुनु फरक कुरा हो, एउटा शासकले जनताको आस्थाका रुपमा रहेको धर्म र संस्कृतिप्रति कस्तो व्यवहार गर्छ, त्यो चाहिँ मुख्य कुरा हो ।

आधुनिक राजनीतिशास्त्रको मान्यता नै छ– राज्यको आफ्नो धर्म हुँदैन । सबै धर्मप्रति राज्यले समान व्यवहार गर्नुपर्छ । कसैलाई काखा र कसैलाई पाखा गर्नु हुँदैन । सबैको संस्कृति र आस्थालाई सम्मान गर्नुपर्छ ।

शासकले ‘रामलाई मान्ने, माङलाई हान्ने’ नीति लिनु उचित हुँदैन । नेपालको संविधानको मर्म र भावना पनि यही हो ।

केपी शर्मा ओली, प्रचण्ड, माधवकुमार नेपाल वा डा. बाबुराम भट्टराई जस्ता कम्युनिस्ट नेताहरु प्रधानमन्त्री बनेका बेलामा भन्ने गरेको हामी सुन्छौं– धार्मिक पर्यटनको विकास गर्ने । पशुपति, लुम्बिनी र मुक्तिनाथमा तीर्थयात्रीहरु बढीभन्दा बढी भित्र्याउने । बुद्ध सर्किट, हिन्दुसर्किट इत्यादि बनाउने ।

यी सबथोक किन गर्ने ? यसको एउटै रहस्य हो– नेपालका यी धार्मिक–सांस्कृतिक निधिहरुबाट देशको विकास र समृद्धिमा योगदान पु¥याउन सकिन्छ भन्ने तथ्यको स्वीकारोक्ति । शायद नेपालका कम्युनिस्ट नेताहरुले आफू आस्तिक भएकाले ‘धार्मिक पर्यटन’ को कुरा गरेका होइनन् ।

चीनमा कम्युनिस्ट पार्टीको शासन छ । त्यहाँ, ‘सर्वहारा सांस्कृतिक क्रान्ति’ कालीन अतिवादलाई अपवाद मान्ने हो भने धर्म र संस्कृतिलाई हेर्ने राज्यको नजरमा खासै समस्या छैन । चिनियाँहरुले ताओवाद र कन्फुसियसको दर्शनलाई संरक्षण गरेका छन् । बुद्ध धर्मको बचाऊ गरिरहेका छन् ।

अर्को छिमेकी देश भारतमा हिन्दुवादी पार्टीको शासन छ । त्यहाँ बेलाबखत धर्मका नाममा विवादहरु आइरहन्छन् । संस्थापन पक्षले अल्पसंख्यकको धार्मिक आस्थामाथि प्रहार गरेको आरोप–प्रत्यारोप चलिरहन्छ । यति भैकन पनि भारत बहुधार्मिक देश हो । संविधानतः धर्मनिरपेक्ष मुलुक हो । धर्मका नाममा राजनीति गर्नुहुँदैन भन्ने आधुनिक राजनीतिशास्त्रको मान्यतालाई कागजीरुपमै सही, भारतको संविधानले स्वीकारेको तथ्य हो ।

धर्म, संस्कृति र ‘सिभिलाइजेन’को कुरा गर्दा भारतभन्दा नेपाल ‘ब्युटीफूल’ देश हो । किनभने यहाँ कहिल्यै हिन्दु–मुस्लिमबीच द्वन्द्व हुँदैन । दुबै धर्मावलम्बी मिलेर बसेका छन् । बौद्ध, किरात लगायत अन्य राष्ट्रिय धर्मावलम्बीहरु र हिन्दुहरु मिलेर बसेको देश हो नेपाल । भारतमा भन्दा बढ्ता नेपालमा धार्मिक सहिष्णुता र सांस्कृतिक एकता छ । यति सानो देशमा सयभन्दा बढी जातजाति र भाषाभाषीहरु छन् तर आपसमा झगडा छैन । बहुसंस्कृतिबीचको यस्तो मिलन विश्वमै दुर्लभ सुन्दरता हो ।

नेपालको यो धार्मिक–सांस्कृतिक एकता वा सहिष्णुता कुनै कम्युनिस्ट सरकारले स्थापित गरिदिएको होइन । संविधानमा धर्म निरपेक्ष लेखेर मात्र यस्तो भएको पनि होइन । नेपाली समाजको मौलिक विशेषता नै सहिष्णुता र अरुको आस्थाको सम्मान हो । नेपाली समाजको ‘जिन’ मै सहिष्णुता छ ।

तर, यसको अर्थ के पनि होइन भने नेपालका निरंकुश शासकहरुले यहाँ ‘राम राज्य’ नै चलाए । यो पनि वास्तविकता हो कि विगतमा निरंकुश शासकहरुले अल्पसंख्यक समुदायको भाषा र संस्कृतिमाथि निरन्तर प्रहार, अतिक्रमण र विभेद गर्दै आए । अल्पसंख्यक समुदायले आफूमाथि राज्यबाटै विभेद भएको महसुस गर्दै आए ।

यही कारण मधेस आन्दोलन जन्मियो । आदिवासी– जनजातिले आन्दोलन गरे । कर्णाली र सुदुरपश्चिमका जनता आन्दोलित भए । थारुहरु आन्दोलित भए । यो सब यसकारण भएको थियो कि बहुजातीय, बहुभाषिक र बहुधार्मिक देश नेपालमा सबैको पहिचान स्वीकार गरियोस् । राज्यबाट सबैलाई समान व्यवहार होस् ।

पृष्ठभूमिमा यति सैद्धान्तिक कुरा गरिसकेपछि अब पाथीभरा–मुक्कुम्लुङको विषयमा प्रवेश गरौं ।

पवित्र धार्मिकस्थल ‘युद्धमैदान’मा परिणत

पूर्वीनेपालको पहाडी जिल्ला ताप्लेजुङको शीरमा रहेको पाथीभरा मन्दिरक्षेत्र यतिबेला युद्धमैदानमा परिणत भएको छ ।

यो पनि–

केबलकारले ताप्लेजुङमा बढ्दो तनाव : प्रदर्शनकारी घरेलु हतियारसहित उत्रिए, प्रहरीले गोली चलायो

पाथीभरा केबलकार घटना : वार्ताको माध्यमबाट समस्याको समाधान गर्न आग्रह

पाथीभरामा केबलकार निर्माण रोक्न राजेन्द्र महतोको माग

शनिबार साँझ पाथीभराको फेदीस्थित केबलकार निर्माणस्थलमा भएको झडपमा प्रहरीले अश्रुग्यास र गोली प्रहार गरेको थियो । यसक्रममा आन्दोलनकारी यसबहादुर लिम्बु र सगुन लिम्बुलाई गोली लागेको थियो । उनीहरुको उपचार भइरहेको छ ।

थप दुईजना आन्दोलनकारी पनि अस्पताल भर्ना भएका छन् । घटनामा २० जना प्रहरी घाइते भएको प्रहरी निरीक्षक विवेक बस्नेतको भनाइ छ । पूर्वीनेपालको पहाडी जिल्ला ताप्लेजुङको शीरमा रहेको पाथीभरा मन्दिरक्षेत्र यतिबेला युद्धमैदानमा परिणत भएको छ ।

मानिसहरु आफ्नो मन शान्त पार्नका लागि भाकल गर्न जाने ठाउँमा शनिबार प्रहरी र स्थानीयबीच झडप हुँदा गोलीसमेत चलेको छ । विकासका नाममा राज्यले निम्त्याएको युद्धले गर्दा तीर्थयात्रीमा त्रास उत्पन्न भएको छ र यो पवित्रस्थलको मौलिकतामाथि नै प्रहार हुन पुगेको छ ।

यो पनि–

पाथीभरा, जहाँ पानी नपरी चट्याङ पर्छ

पाथीभरा मन्दिरसम्म जानका लागि केवलकार बनाउने योजना चन्द्र ढकालको पाथीभरा–मुक्कुम्लुङ केवलकार प्रालिले अगाडि बढाएको छ । ढकालको यो परियोजनालाई साथ दिन सकारले त्यहाँ ठूलो संख्यामा सशस्त्र प्रहरी खटाएको छ । र, राज्यको बल प्रयोग गरेर ढकालले केवलकार निर्माणका लागि जंगल फाँडिसकेर तल्लो फेदीमा डोजरले खन्न सुरु गरेका छन् ।

तर, स्थानीय पहिचानवादी समुदायले लिम्बुजातिको ऐतिहासिक मुक्कुम्लुङ क्षेत्रमा केबलकार बनाउन नपाइने भन्दै आन्दोलन गर्दै आएका छन् । एकातिर स्थानीयको निरन्तरको विरोध र अर्कोतिर राज्यको बलमिच्याइँ, यही कारणले गर्दा अहिले पाथिभराजस्तो शान्तिक्षेत्र एकाएक युद्धमैदानमा परिणत भएको हो ।

सांस्कृतिक–धार्मिक विषयसँग जोडिएको गम्भीर विषय

पाथीभरा केवलकार परियोजनाको आवश्यकता र महत्वबारे बहस हुँदै जाला । तर, योभन्दा पहिले तत्कालकै हिंसा र दमन रोकिन आवश्यक छ । तत्काल केवलकार निर्माण कार्य रोकेर भए पनि सरकारले वार्ता र सम्वाद अगाडि बढाउन सरोकारवालाहरुले माग गरिरहेको अवस्था छ ।

सरकारले तत्कालका लागि डोजर नचलाउने र त्यहाँबाट प्रहरी फिर्ता गरेर वार्ताको आह्वान गर्नुपर्ने देखिन्छ । शनिबार भएको गोली प्रहारको घटनाको निष्पक्ष छानविन गर्ने र आन्दोलनकारीको मागको विषयमा वार्ताको माध्यमबाट सुनुवाई गर्ने अहिलेको तत्कालीन आवश्यकता हो ।

ताप्लेजुङको भूमि चन्द्रागिरीको निर्जन डाँडोजस्तो होइन । मनकामनाजस्तो निर्विवाद स्थल पनि होइन । पूर्वी नेपालको यहाँको मौलिकता नै फरक छ । यहाँका स्थानीय जनतालाई सहमत नबनाई केबलकार चल्न सम्भव छैन । बलजफ्ती गर्न खोजियो भने यसले पूर्वी नेपालमा लामो समयसम्म द्वन्द्व निम्त्याउने खतरा रहन्छ । त्यसैले, सरकारले पूर्वी नेपालको राजनीतिक सम्वेदनशीलता बुझ्न आवश्यक छ ।

पृथ्वीनारायण शाहले पनि लिम्बुजातिसँग युद्ध नगरेर १८३१ मा किन सम्झौता गरे ? त्यसको विशेष अर्थ छ । अहिलेको आधुनिक राज्यले त झनै स्थानीय आदिवासी समुदायमाथि बलजफ्ती गर्नै मिल्दैन ।

सरकारलाई ज्ञात होस्, पाथीभरा–मुक्कुम्लुङको मुद्दा केवल एउटा विकास परियोजनसँग मात्रै गाँसिएको विषय होइन । यो त लिम्बुजातिको संस्कृतिमाथिको अतिक्रमण हो भन्ने बुझाइ उक्त समुदायको रहेको छ । त्यसैले, यो भौतिक विकास परियोजनाको मात्र मुद्दा नभएर सांस्कृतिक–धार्मिक विषयसँग जोडिएको विषय हो । यो निकै नै गम्भीर विषय हो । यो तथ्य राज्यले बेलैमा बुझ्न जरुरी छ ।

वार्ताबाट सहमतिको बिन्दु पहिल्याएर केबलकार निर्माण कार्य अगाडि बढाउन सकिन्छ । स्थानीयले मान्दैनन् भने परियोजना खारेज गरे पनि फरक पर्दैन । किनभने, त्यहाँ शान्ति भएन र यसैगरी गोली चलिरह्यो भने केबलकार नै बने पनि त्यो सञ्चालन हुन सक्दैन । कहिलेसम्म गोली हानेर केबलकार चलाउने ?

संघीयताविरोधी अपारदर्शी परियोजना

पाथीभरामा केबलकार बन्नु पर्छ या बन्नु हुँदैन ? यो बहसको केन्द्र भागमा कमसेकम प्रदेश सरकार र ताप्लेजुङका चारवटा स्थानीय तहहरु हुनुपर्ने हो । प्रदेश र स्थानीय तहले पनि मिलेर केबलकार बनाउन सक्छन् । प्रदेश परियोजना अन्तर्गत पनि यसलाई अघि बढाउन सकिन्छ । त्यसे गर्दा केबलकारबाट आउने लाभ मुठ्ठीभर व्यापारीका हातमा नगई प्रदेश वा स्थानीय सरकारमै रहन्छ र यहाँका जनतालाई प्रत्यक्ष फाइदा पुग्छ । तर, अहिले बन्न लागेको केबलकारमा पूरै सिंहदरबार हाबी भएको छ ।

संघीय सरकारले विकास परियोजना सञ्चालन गर्दा स्थानीयबासीलाई चित्त बुझाउने, उनीहरुसँग सम्वाद गर्ने, विकासको प्रतिफलबारे सम्झाउने र शान्तिपूर्ण वातावरणमा काम गर्ने कि स्थानीयबासीलाई बल प्रयोग गरेर, उनीहरुलाई कुटेर, गोली हानेर विकास गर्ने ? विकास कसका लागि, केका लागि गर्ने ? यो प्रश्न यतिबेला कांग्रेस–एमोले नेतृत्वको सरकारतिर सोझिएको छ ।

पाथीभरामा केवलकार बनाउने परियोजना कसरी अगाडि बढ्यो भन्ने नै आफैंमा अपारदर्शी छ । हाम्रा नेताहरुले कसरी बिचौलिया र घरानियाँ व्यापारीको स्वार्थमा काम गर्छन् र स्थानीय जनतालाई बेवास्ता गर्छन् भन्ने कुराको ज्वलन्त उदाहरण हो यो परियोजना ।

पाथीभरामा केवलकार बन्नुपर्छ कि पर्दैन ? यसबारे कहाँ छलफल हुन्छ ? सिंहदरबारको बन्द कोठामा ? वा बालकोटको बार्दलीमा ? पाथीभरामा केबलकार बनाउने/नबनाउने छलफल कसले गर्छ ? केपी ओली, यती गु्रप वा आईएमई ग्रुपले ?

पाथिभरा क्षेत्र विकास समितिमा केबलकारबारे कुनै छलफल हुँदैन । स्थानीय सरोकारवाला चारवटा पालिकाका प्रमुखहरुबीच छलफल हुँदैन । केपी ओली र चन्द्र ढकालहरु बस्छन् र पाथीभरामा केबलकार बनाउने निर्णय गर्छन् । ढकाल पैसा लिएर ताप्लेजुङ पस्छन्, ओली बन्दूक दिएर प्रहरी पठाउँछन् । यसरी आउँछ सिंहदरबारबाट ताप्लेजुङसम्म विकासको मोडल !

पाथीभरा क्षेत्रको विकास कसरी गर्ने ? यहाँ केवलबार बनाउने कि पुरानैरुपमा हिँडेर भाकल पूरा गर्न जाने किसिमको मौलिकता जोगाउने ? केबलकार नै बनाइयो भने पनि त्यसको नाफा कहाँ जाने ? स्थानीय पालिकाहरुले कति लाभ पाउने ? पाथीभरा विकास समितिले कति पाउने ? प्रदेश सरकारले कति पाउने ? कि धार्मिक क्षेत्रको नाफा एकजना व्यापारीले मात्रै खाने ? विकासको लाभको वितरण कसरी हुने ? यसबारे कुनै पनि छलफलमा स्थानीय तहको सहभागिता गराइएको छैन । ओली र ढकाल मिले, सकियो ।

के यही नै हो त हामीले खोजेको संघीयताको विकासको मोडेल ? होइन भने पाथीभराजस्तो धार्मिक–सांस्कृतिकस्थलमा केवलकार निर्माणका लागि अपारदर्शी, एकात्मकतावादी र केन्द्रीकृत तरिका किन अपनाइयो ? यसको मोडलमाथि नै गम्भीर प्रश्न उठाउने ठाउँ छ ।

अहिले जसरी केबवलकार बनाइँदैछ, यसमा फुङलिङबाहेक अन्य चारवटा स्थानीय पालिकाहरुलाई पूर्णतः बेवास्ता गरिएको छ । पाथीभरा विकास समितिलाई थाहै नदिई चन्द्र ढकालसँग केन्द्रबाटै सम्झौता गरिएको छ । स्थानीय तहले यसबाट पर्याप्त लाभ लिने स्थिति छैन ।

अहिलेका लागि यत्ति मात्र भनौं– माङ र पाथीभरा माताले ओली सरकारको रक्षा गरुन् ।

पाथीभराबारे विस्तृतमा बुझ्नका लागि पढ्नुहोस् खबरहबको विशेष रिपोर्ट–

पाथीभरा केबलकार : तीन पालिकालाई बहिस्कार, विकास समिति बेखबर

साला ! लिम्बुवानमा के छ ?

मुक्कुमलुङ, पाथीभरा र केबलकार : एक बागीको वयान

मुक्कुमलुङ आन्दोलनका ५ एजेन्डा, केबलकार रोकिन्छ

कङ्क्रिटले भत्काउँदै मुन्धुमी आस्था

डाँडैपिच्छे नक्कली पाथीभरा

प्रकाशित मिति : १४ माघ २०८१, सोमबार  ८ : २२ बजे

पत्रकार वरुण पनेरुले गरे तीन विद्यालयमा छात्रवृत्ति कोष स्थापना

डडेल्धुरा– डडेल्धुराका पत्रकार वरुण पनेरुले तीन विद्यालयमा छात्रवृत्ति कोष स्थापना

गाजामा युद्धविरामको म्याद शनिबार सकिँदै, दोस्रो चरणको वार्ताको तयारी

गाजा– इजरायल–हमास युद्धविरामको पहिलो चरण शनिबार टुङ्गिँदै छ तर स्थायी

भोलिदेखि रमजान सुरु हुँदै

विराटनगर -इस्लाम धर्मावलम्बीहरूको महान् पर्व रमजान मुबारक महिना भोलिदेखि सुरु

सिन्धुलीमा सवारी दुर्घटना, आठ जना घाइते

कमलामाई– सिन्धुलीको बिपी राजमार्गअन्तर्गत सुनकोसी गाउँपालिका–५ मुल्कोटमा आज दिउँसो भएको

उत्तराखण्ड हिमपहिरोमा परी चार जनाको मृत्यु 

काठमाडौं– भारतको उत्तराखण्डमा पर्ने चमोलीमा हिमताल फुट्दा हिउँमा फसेका मध्ये